پیروزی والیبال ایران برابر تونس در جام جهانی والیبال

تیم ملی والیبال ایران در ادامه مسابقات جام جهانی والیبال 2019 در ژاپن به مصاف تیم تونس رفت و موفق شد مقابل نماینده آفریقا به برتری برسد.

پیروزی والیبال ایران برابر تونس در جام جهانی والیبال
کد خبر: 349991
|
۱۳۹۸/۰۷/۱۸ ۰۹:۱۴:۰۰

اعتمادآنلاین| ‎ تیم ملی والیبال ایران پس از شکست پرانتقاد و دور از انتظار روز گذشته مقابل آمریکا در هفتمین بازی خود در جام جهانی 2019 ژاپن به مصاف تیم بدون برد و ته جدولی تونس رفت. تونس به عنوان تیم بیست و دوم رنکینگ جهانی، روز گذشته مقابل کانادا 3 بر 2 شکست خورد و نخستین امتیاز خود را در جام جهانی 2019 کسب کرد. تیم ایران در پایان موفق شد با نتیجه 3 بر صفر مقابل تونس به برتری برسد.

در حالی که تیم ایران، چهارمین حضور خود در جام جهانی را تجربه می‌کند، تیم ملی تونس برای نهمین بار در جام جهانی حاضر شده است.


تیم ایران در بازی با تونس با ترکیب جواد کریمی، پوریا یلی، مسعود غلامی، علی اصغر مجرد، امیرحسین اسفندیار، میلاد عبادی‌پور و محمدرضا حضرت‌پور (لیبرو) وارد زمین شد.

بازی با سرویس بدون بازگشت بازیکنان تونس آغاز شد. بار حمله تیم تونس بر دوش حمزه ناگا، بازیکن شماره 10 این تیم بود. تونسی‌ها روی کاغذ، حریف قابل توجهی برای ایران به حساب نمی‌آمدند ولی شرایط روحی بازیکنان ایران و کم تجربگی آنها و تاکید ایگور کولاکوویچ برای استفاده از بازیکنان جوان خود، باعث شد تا دو تیم پا به پای هم امتیاز بگیرند. اشتباهات بازیکنان ایران در حمله و توپگیری داخل میدان، برتری یک امتیازی تیم تونس را در پی داشت. کولاکوویچ در امتیاز 24 بر 23 برای تونس، تقاضای وقت استراحت کرد. نتیجه این وقفه، 2 امتیاز متوالی برای ایران و سپس تقاضای وقت استراحت مربی تونس در امتیاز 25 بر 24 برای ایران بود. امتیاز 26 با دفاع روی جواد کریمی برای ایران به دست آمد. تیم ایران 26 بر 24 برنده ست اول شد.

تیم والیبال ایران تا پایان ست اول، 18 امتیاز از اسپک، 4 امتیاز از دفاع روی تور، صفر پوئن‌ سرویس و 4 امتیاز از اشتباهات حریف کسب کرد و در مقابل تونس نیز 17 امتیاز از اسپک، 2 امتیاز از دفاع روی تور، یک پوئن‌ سرویس و 4 امتیاز از اشتباهات بازیکنان ایران به دست آورد. امیرحسین اسفندیار و میلاد عبادی‌پور هر کدام 4 امتیاز برای ایران کسب کردند.

تیم ایران از همان ابتدای ست دوم، برتری خود را در دفاع روی تور و حمله بر حریف دیکته کرد و در نهایت 25 بر 17 برنده شد.تیم والیبال ایران تا پایان ست دوم، 29 امتیاز از اسپک، 10 امتیاز از دفاع روی تور، 2 پوئن‌ سرویس و 10 امتیاز از اشتباهات حریف کسب کرد و در مقابل تونس نیز 24 امتیاز از اسپک، 6 امتیاز از دفاع روی تور، 4 پوئن‌ سرویس و 9 امتیاز از اشتباهات بازیکنان ایران به دست آورد. امیرحسین اسفندیار 10 و پوریا یلی 11 امتیاز برای ایران کسب کردند.

تیم ایران در ست سوم با وجود اشتباهات بیشتر، در اسپک و دفاع روی تور، برتری قابل توجهی مقابل حریف آفریقایی خود داشت. با این حال حمایت و دفاع داخل میدان در زمین ایران، بعضاً با مشکلاتی روبرو بود. تیم ایران در ست سوم با نتیجه 25 بر 22 برنده شد و به یک پیروزی روحیه بخش مقابل تونس رسید.

داورانی از بحرین و ژاپن قضاوت این بازی را بر عهده داشتند.

تیم ملی ایران در هشتمین بازی خود در جام جهانی 2019 از ساعت 5:30 فردا جمعه به مصاف آرژانتین می‌رود.

منبع: تسنیم

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها