پیرمؤذن، نماینده ادوار مجلس:

لیست اموال مسئولان به مردم اعلام شود/ بیشتر مسئولان پس از انقلاب دارایی‌های‌شان افزایش یافته است

کمال‌الدین پیرمؤذن، نماینده سابق مجلس گفت: هر کس از آحاد ملت باید از همه اموال مسئولان اطلاع داشته باشد، چرا که افزایش دارایی‌های بسیاری از آنان از انقلاب این مردم نشأت می‌گیرد.به غیر از امثال رفیق‌دوست که ظاهراً از قبل انقلاب متمکن بوده، بیشتر مسئولان پس از انقلاب دارایی‌های‌شان افزایش یافته است.

لیست اموال مسئولان به مردم اعلام شود/ بیشتر مسئولان پس از انقلاب دارایی‌های‌شان افزایش یافته است
کد خبر: 350007
|
۱۳۹۸/۰۷/۱۸ ۰۹:۴۴:۰۵

اعتمادآنلاین| کمال‌الدین پیرمؤذن، نماینده اصلاح طلب ادوار مجلس در پاسخ به این پرسش که طرح اعلام لیست اموال مسئولان دولتی به سامانه زیر نظر قوه قضائیه چقدر در کاهش فسادهای دولتی اثرگذار است، گفت: یکی از شعارهای محوری انقلاب ما شعار حکومتی عدل علی (ع) بوده است، پس ایجاب می‌کند که حاکمان مسئولیت‌های خود را به درستی انجام دهند و مخصوصاً به این نکته توجه داشته باشند که یکی از ویژگی‌های حکومت علوی تقسیم عادلانه همه دارایی‌ها و امکانات موجود میان تمام جامعه است.

وی افزود: اقدام اخیر برای اعلام لیست اموال مسئولان به قوه قضائیه را به فال نیک می‌گیریم اما برای افزایش اعتماد ارزشمند اجتماعی و تامین بیشتر منافع مملکت و ملت و نیز افزایش مشارکت‌های مردمی با مسئولان، ایجاب می‌کند که تا دینار آخر تمام دارایی‌های مسئولان زیر نظر و رصد قوه قضائیه قرار گیرد.

این نماینده سابق مجلس با اشاره به ضرورت اعلام لیست اموال مسئولان به همه مردم، تاکید کرد: نه‌تنها رئیس قوه قضائیه، بلکه هر کسی از آحاد ملت باید از همه دارایی‌های مسئولان اطلاع داشته باشد؛ چرا که دارایی‌های این مسئولان همگی از انقلاب این مردم نشأت می‌گیرد و به غیر از امثال محسن رفیق‌دوست که ظاهراً از قبل انقلاب متمکن بوده، بیشتر مسئولان پس از انقلاب دارایی‌های‌شان افزایش یافته است.

پیرمؤذن با یادآوری اینکه علت برخی از اعتراضات و نارضایتی‌های اخیر مردم برای بهره‌مندی نامتعادل برخی از دارایی‌های جامعه است، تصریح کرد: قبلاً گفته می‌شد که شکاف طبقاتی در حد یک تَرَک است اما امروز شکاف طبقاتی به یک گودال یا دره شباهت پیدا کرده و مسئولیت مسئولان در چنین وضعیتی دوچندان شده است.

وی در پایان اظهار کرد: قوه قضائیه باید با همت فراوان و دقت بیش از پیش لیست اموال مسئولان را مورد بررسی و ارزیابی قرار دهد و علاوه بر این برای افزایش اعتماد عمومی و کاهش نارضایتی‌ها و همچنین ایجاد یک فضای شفاف اقتصادی، این اطلاعات را در اختیار مردم هم قرار دهد.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها