بنیادی، بهروز بنیادی:

واردات تکنولوژی کشور را به قطب تولید تجهیزات پزشکی آسیای مرکزی تبدیل می‌کند

بهروز بنیادی، عضو کمیسیون بهداشت مجلس، با بیان اینکه واردات تکنولوژی می‌تواند کشور را به قطب تولید تجهیزات پزشکی در منطقه آسیای مرکزی تبدیل کند یادآورشد که در شرایط تحریم تحقق این مهم امکانپذیر نیست بنابراین باید به سمت فعالسازی شرکت‌های دانش‌بنیان در این حوزه حرکت کنیم.

واردات تکنولوژی کشور را به قطب تولید تجهیزات پزشکی آسیای مرکزی تبدیل می‌کند
کد خبر: 350022
|
۱۳۹۸/۰۷/۱۸ ۱۱:۰۰:۵۳

اعتمادآنلاین| بهروز بنیادی، عضو کمیسیون بهداشت مجلس در مورد اظهارنظر سرپرست اداره بازرگانی هیات امنای صرفه‌جویی ارزی مبنی بر اینکه واردکنندگان تجهیزات پزشکی ملزم به انتقال تکنولوژی هستند، گفت: کشور در زمینه تولید تجهیزات پزشکی در وضعیت مطلوبی قرار دارد و با حمایت وزیر بهداشت و درمان به خوبی از تولیدکنندگان دارو، تجهیزات پزشکی و شرکت‌های دانش‌بنیان حمایت می‌شود.

نماینده مردم کاشمر، بردسکن و خلیل آباد در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: در بخشی از تولیدات تجهیزات پزشکی، روش‌های تصویربرداری و رادیوتراپی هنوز به واردات وابسته هستیم، ضمن‌اینکه شرکت‌های تولیدکننده تجهیزات پزشکی خارجی نیز باید بپذیرند که تکنولوژی وارد ایران شود.

وی تصریح کرد: واردات تکنولوژی فرصتی است برای کشور که خود را به قطب تولید تجهیزات پزشکی در منطقه آسیای مرکزی تبدیل کند، هر چند شاید تحقق این امر در شرایط کنونی که کشور با تحریم مواجه شده، امکانپذیر نباشد و انتقال تکنولوژی امری دشوار باشد، چرا که شرکت‌های خارجی نمی‌توانند به دلیل فشار آمریکا در این زمینه همکاری کنند.

بنیادی خاطرنشان کرد: اصل موضوع واردات تکنولوژی تولید تجهیزات پزشکی مطلوب است، اما شرایط کنونی زمان مناسبی برای عملیاتی کردن آن نیست و نمی‌توانیم در این مورد واردکنندگان تجهیزات پزشکی را تحت فشار قرار دهیم تا زمانی که در فضای آرامتری که شرایط برای انجام اقدامات اقتصادی در سطح جهانی فراهم باشد، این مهم را محقق سازیم.

وی یادآور شد: امید است شرکت‌های دانش‌بنیان و دانشمندان جوان داخلی بتوانند به بسیاری از این تکنولوژی‌ها در داخل دست پیدا کنند تا نیازمند واردات هیچ قطعه و ماده‌ای برای تولید دارو و تجهیزات پزشکی نباشیم.

این نماینده مردم در مجلس دهم، اظهار کرد: این نکته را نیز نباید فراموش کرد برای قطع وابستگی باید سهمی که کشور می‌تواند از بازار داخلی و منطقه در اختیار داشته باشد هم محاسبه شود، در غیر این صورت این امکان وجود دارد که مصرف تجهیزات پزشکی مورد نیاز به اندازه‌ای محدود باشد که مصلحت به تولید آنها نباشد.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی، تاکید کرد: آنچه مسلم است باید مدیریت بازرگانی و اداره کل تجهیزات پزشکی وزارت بهداشت و درمان ، آمار نیازها و مصارف تجهیزات پزشکی تولید شده را مورد بررسی قرار دهند تا بر اساس آن به سمت واردات تکنولوژی پیش برویم.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها