جمالی نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی با اشاره به لغو سفر رئیس مجلس به استانبول:

ترکیه راه های دیگری جز حمله نظامی به سوریه داشت/ ترک‌ها پا را فراتر از توافقات گذاشته‌اند

محمدجواد جمالی نوبندگانی، عضو هیات رئیسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی گفت: اگرچه سوریه اعلام می‌کند به‌خاطر اقدامات جدایی طلبانه کردها با هماهنگی نیروهای دموکراتیک کرد سوری برای امنیت اقدام می کند، اما به نظر می‌رسد راه های دیگری برای حل و فصل موضوع وجود دارد.

ترکیه راه های دیگری جز حمله نظامی به سوریه داشت/ ترک‌ها پا را فراتر از توافقات گذاشته‌اند
کد خبر: 350054
|
۱۳۹۸/۰۷/۱۸ ۱۲:۴۲:۰۰

اعتمادآنلاین| ‌ محمدجواد جمالی نوبندگانی، عضو هیات رئیسه کمیسیون امنیت ملی با اشاره به لغو سفر رئیس مجلس به استانبول به دلیل حمله نظامی ترکیه به شمال سوریه، گفت: به نظر می رسد هماهنگی بین آمریکایی ها و ترکیه در رابطه با شمال سوریه صورت گرفته است، گرچه جمهوری اسلامی در طول سال‌های گذشته در جلساتی در آستانه، استانبول، تهران و جاهای دیگر دائما بر حل و فضل سیاسی موضوع توسط گفت‌وگو های سوری-سوری تاکید کرده بود.

نایب رئیسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی ادامه داد: ترک‌ها مقداری از توافقاتی که در این اجلاس ها به عمل آمده بود پا را فراتر نهادند، نشانه آن هم ابراز نارضایتی ایران و روسیه به عنوان شرکای مذاکره ترکیه در رابطه با سوریه است.

نماینده مردم فسا در مجلس دهم شورای اسلامی اظهار داشت: گرچه سوریه اعلام می‌کند به‌خاطر اقدامات جدایی طلبانه کردها با هماهنگی نیروهای دموکراتیک کرد سوری برای امنیت اقدام می کند، اما به نظر می‌رسد راه های دیگری برای حل و فصل موضوع وجود دارد.

وی تاکید کرد: ایران به شدت نگران عملیاتی شدن طرح اولیه آمریکا و رژیم صهیونیستی است و هرکسی به خود اجازه دهد قسمتی از سوریه را بنا به دلایل امنیتی اشغال کند.

جمالی نوبندگانی با اشاره به نقش ایران در منطقه گفت: ایران به عنوان کشور تاثیرگذار در موضوعات منطقه ای که حسن روابط با ترکیه را رعایت می کند معتقد است اگر ترک ها خویشتن داری کنند و از راه های دیگر با همکاری کشورهای منطقه برای مقابله با اقدامات پ ک ک و هر گروه دیگری برای امنیت ترکیه مضر است، بهتر باشد.

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تاکید کرد: ترک ها نباید در این شرایط با اقدامات خود اقدامات را پیچیده تر کند، چرا که ممکن است اقدامات نظامی باعث سوء استفاده داعش و گروه های دیگر شده و وضع بدتر شود.

منبع:‌ خانه ملت

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها