کد خبر: 350057
|
۱۳۹۸/۰۷/۱۸ ۱۲:۴۷:۲۲
| |

بت کلیا، نماینده آشوریان ایران در مجلس:

حمله نظامی ترکیه به سوریه ریشه در اشغالگری آمریکا دارد / سازمان ملل ورود کند

یوناتن بت کلیا، نماینده آشوریان ایران در مجلس ضمن محکوم کردن حمله نظامی ترکیه به شمال شرق سوریه گفت: جامعه جهانی و سازمان ملل متحد یک بار برای همیشه به این حرکت های خارج از اصول انسانیت پایان دهد.

حمله نظامی ترکیه به سوریه ریشه در اشغالگری آمریکا دارد / سازمان ملل ورود کند
کد خبر: 350057
|
۱۳۹۸/۰۷/۱۸ ۱۲:۴۷:۲۲

اعتمادآنلاین| یوناتن بت کلیا، نماینده آشوریان ایران در مجلس شورای اسلامی در واکنش به حمله نظامی ترکیه به شمال شرق سوریه طی یادداشتی واکنش نشان داد و در بخشی از این نامه نوشت: بار دیگر آشوری های ساکن سوریه دچار تشویش و ارعاب شدند. حمله نیروهای ترکیه به سوریه در حالی صورت می پذیرد که هنوز دردهای جنگ با داعش التیام نیافته است.

در ادامه یادداشت این نماینده مجلس را می خوانید:

امروز؛ جهان دستخوش حوادث پی در پی است. هر روز شاهد اخبار ناخوشایندی هستیم که دل هر انسان آزاده را به درد می آورد. جهانیان در حالی سوء استفاده های افراطی از دین را نظاره می کنند که در کمال ناباوری گروه گروه انسان های مظلوم به علت این برداشت های غلط از باورهای دینی کشته می شوند. ولی گذشته از این حق کشی ها مردم بی گناه کشورهای مختلفی در زیر فشارها و جنگ های ناخواسته ای قرار داده می شوند.

چنانچه مشاهده می کنیم بار دیگر آشوری های ساکن سوریه دچار تشویش و ارعاب شدند. حمله نیروهای ترکیه به سوریه در حالی صورت می پذیرد که هنوز دردهای جنگ با داعش التیام نیافته است. آشوریان که ساکنین بومی و قدیمی سوریه هستند مجددا زیر یوغ فشارهای بسیاری قرار دارند.

متاسفانه حمله روز گذشته به سوریه در مناطق غیرنظامی بوده و خانواده های بسیاری مورد وحشت قرار گرفتند و ناچارا تعداد زیادی نیز خانه و کاشانه خود را رها کرده و به کمپ های امن پناه بردند.

در این میان مشاهده شده که ارتش ترکیه با ورود به یکی از خانه های آشوریان در منطقه قمیشلی والدین خانواده را به ضرب گلوله به شهادت رساند و کودکان نیز مجروح شدند! و این چه درد سنگین و سهمگینی است که والدین مقابل چشمان فرزندان خود کشته شوند.

منطقه خاورمیانه مدت های مدیدی است که تنش های بسیاری را تجربه می کند، و تاریخ گواهی می دهد که از روز اول حضور اشغالگران در این منطقه، هر روز شاهد کشتار زنان و فرزندان این کشورهای تحت سلطه بوده و هستیم. ما آشوریان نیز هرگز مستثنی نبودیم و دردهایی به طول تاریخ را کماکان تجربه کرده ایم. دردهایی که پایانی بر آن ها نیست و خداوند هر روز این قوم را در یک آزمایش جدید وارد می کند. رفتارهایی وحشیانه که نه تنها خانواده های بسیاری از آشوریان را متاثر کرده، بلکه موجب انزجار تمامی اصحاب ادیان و جهانیان آزاده شده است.

همه به خوبی آگاهیم در حال حاضر هر نوع همگرایی و تسامح اسلامی و مسیحی خاری در چشمان تجاوزگران به سوریه خواهد بود. و صد البته معتقدیم آمریکائیان مستقیم و غیر مستقیم مسئول این جنایات هستند و بر این باوریم که علت اصلی این فجایع ریشه در اشغالگری آنها دارد.

ما آشوریان ایرانی ضمن محکوم کردن حرکت غیر انسانی و بی تدبیرانه دولت ترکیه، انتظار داریم که جامعه جهانی و سازمان ملل متحد یک بار برای همیشه به این حرکت های خارج از اصول انسانیت پایان دهد به طوری که هیچ کشوری اجازه تعدی به مردمان بی گناه کشور دیگر را به خود ندهد و زندگی شاد و آزاد برای همه انسان های ساکن کره خاکی تامین شود.

از جوامع به ظاهر حامی دموکراسی و حقوق بشر نیز خواستاریم تا همانگونه که ما آشوریان مسیحی به همراه سایر اقلیت های دینی ایران در کمال امنیت و آسایش در کنار هموطنان مسلمان خویش با آزادی کامل زندگی می کنیم تا جایی که حتی؛ هزینه های نگهداری اماکن مقدسه و کلیساها و انجمن های قومی، توسط دولت جمهوری اسلامی ایران تامین و پرداخت می شود؛ برای همسایگان مسیحی ما در کشورهای منطقه حداقل امنیت جانی و مالی لحاظ گردد.

مجددا هرگونه حرکت تروریستی و متجاوزانه را از هر قوم و مسلک و ملتی محکوم می کنیم و خواستار اقدام عاجل به موقع سازمان ملل متحد در جلوگیری از چنین رخدادهایی هستیم.

منبع:‌خانه ملت

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها