کد خبر: 350106
|
۱۳۹۸/۰۷/۱۸ ۱۵:۲۷:۴۰
| |

اولین پس لرزه حمله ترکیه به وقوع پیوست؛

فرار زنان داعشی از اردوگاه الهول همزمان با عملیات در شمال سوریه

تعدادی از زنان داعشی مستقر در اردوگاه الهول در حومه حسکه همزمان با عملیات نظامی ترکیه در شمال شرق سوریه، به نگهبانان اردوگاه یورش برده و بخش‌هایی از اردوگاه را به آتش کشیدند.

فرار زنان داعشی از اردوگاه الهول همزمان با عملیات در شمال سوریه
کد خبر: 350106
|
۱۳۹۸/۰۷/۱۸ ۱۵:۲۷:۴۰

اعتمادآنلاین| در حالی که دیده‌بان حقوق بشر سوریه وابسته به مخالفان اعلام کرد، گزارشی از تلفات انسانی در عملیات نظامی ترکیه دریافت نکرده‌اند، برخی از رسانه‌های داخلی سوریه گزارش دادند، تعدادی داعشی (که احتمالا زنان عضو این گروه بوده‌اند) امروز (پنج‌شنبه) توانستند با آتش زدن اردوگاه الهول و حمله به نگهبانان آن، از آنجا فرار کنند.

روزنامه گاردین چاپ انگلیس نیز امروز در مقاله‌ای نوشت، نیروهای سوریه دموکراتیک ده‌ها هزار داعشی را در اردوگاه الهول بازداشت کرده‌اند که از این تعداد حدود 1000 تن اروپایی و هزاران تن زن و کودک هستند.

گاردین در ادامه نوشت، معنای ایجاد منطقه امن در شمال سوریه اینست که ترکیه به شکل کامل مسؤول ده‌ها هزار زندانی داعشی است و احتمال دارد نیروهای ترکیه‌ای هدف حملات گروهک‌های داعشی قرار بگیرند که همچنان در منطقه حضور دارند.

همچنین دو مسؤول آمریکایی و یک منبع نظامی کرد امروز اظهار کردند: همزمان با آغاز عملیات نظامی ترکیه در شمال شرق سوریه، شبه‌نظامیان کرد عملیات‌هایشان علیه داعش در سوریه را متوقف کردند.

این منبع نظامی کرد افزود: نیروهای سوریه دموکراتیک عملیات‌ها علیه داعش را متوقف کردند زیرا اجرای هرگونه عملیات در شرایطی که در معرض تهدید یک ارتش بزرگ در مرزهای شمالی قرار دارند، غیرممکن است.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها