توقف فروش سلاح و تحریم‌هایی بر اموال مقامات ارشد ترکیه هدف لایحه دو حزبی سنا

لایحه دو حزبی سنا، فروش تجهیزات نظامی آمریکا به ترکیه را متوقف می‌کند و تحریم‌هایی را بر اموال و دارایی رئیس جمهوری ترکیه در آمریکا به خاطر حمله آنکارا به شمال سوریه اعمال خواهد کرد.

توقف فروش سلاح و تحریم‌هایی بر اموال مقامات ارشد ترکیه هدف لایحه دو حزبی سنا
کد خبر: 350112
|
۱۳۹۸/۰۷/۱۸ ۱۵:۴۳:۳۳

اعتمادآنلاین| لایحه دو حزبی سنا به طور موثر تصمیم دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا برای خروج نیروهای آمریکایی از این منطقه را محکوم می‌کند.

کمی پس از خروج نیروهای آمریکایی از این منطقه، رجب طیب اردوغان رئیس جمهوری ترکیه حملات هوایی و زمینی را علیه نیروهای کرد سوریه که به آمریکا در مبارزه با داعش در سوریه کمک کرده‌اند، آغاز کرد؛ حمله‌ای که بسیاری از قانون‌گذاران و دیگر مقامات آمریکایی نسبت به وقوع آن هشدار داده بودند.

در خلاصه این لایحه آمده است: این لایحه همچنین تحریم‌هایی را بر فروش تجهیزات نظامی خارجی به ترکیه اعمال می‌کند.

این اقدام فورا اجرا خواهد شد و تنها زمانی که دولت ترامپ تایید کند که ترکیه عملیاتش را متوقف و نیروهایش را از منطقه خارج کرده است این محدودیت‌ها رفع خواهند شد.

ترامپ به خبرنگاران در کاخ سفید گفت: با اعمال این تحریم‌ها موافق است اما تنها تا زمانی که اقدامات ترکیه در داخل سوریه ادامه داشته باشد.

وی گفت: اگر اردوغان نخواهد این کار را به انسانی‌ترین روش ممکن انجام دهد من تحریم‌های بیشتری را در نظر دارم.

کریس وان هولن، سناتور دموکرات از ایالت مریلند گفت: من و لیندسی گراهام، سناتور جمهوری‌خواه از ایالت کارولینای جنوبی قصد داریم این لایحه را به محض آغاز فعالیت کنگره پس از تعطیلات در هفته آینده اعلام کنیم.

وی افزود: من و گراهام به دنبال تعهداتی از سوی رهبران سنا هستیم تا این لایحه هرچه سریع‌تر در صحن کنگره مطرح شود.

این لایحه علاوه بر اردوغان، تحریم‌هایی را علیه اموال و دارایی‌های شش مقام ارشد دیگر ترکیه در آمریکا اعمال می‌کند.

یکی از معاونین کنگره آمریکا که خواست نامش فاش نشود، گفت: براساس این تحریم‌ها دسترسی آنها به اموال و دارایی‌هایشان در آمریکا محدود می‌شود.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها