قره‌خانی، نماینده مردم علی‌آباد کتول در مجلس:

نباید استثنایی برای اعلام اموال مسئولان به قوه قضائیه قائل شد

اسدالله قره‌خانی، نماینده علی‌آباد کتول در مجلس با بیان اینکه نباید برای اعلام اموال مسئولان به قوه قضائیه استثنایی قائل شد گفت: وقتی دستگاه قضا دارایی یک مدیر یا مسئول را بررسی کرد عملا اتهامات و تهمت‌های مربوط به آن فرد ساقط خواهد ش

نباید استثنایی برای اعلام اموال مسئولان به قوه قضائیه قائل شد
کد خبر: 350118
|
۱۳۹۸/۰۷/۱۸ ۱۶:۱۱:۲۴

اعتمادآنلاین| اسدالله قره‌خانی، نماینده مردم علی‌آباد کتول در مجلس شورای اسلامی درباره عملیاتی شدن سامانه اعلام اموال و دارایی مدیران و مسئولان گفت: هر حرکت شفافی قابل دفاع است به ویژه برای کشورمان که در فضای مجازی آلوده که پر از اتهام و تهمت است، قرار داریم.

وی افزود: باید یک مرجع صلاحیت‌دار مانند قوه قضائیه تلاش کند با عملیاتی شدن و تکمیل سامانه اعلام اموال و دارایی مدیران و مسئولان این اتهامات را مرتفع کنیم.

نماینده مردم علی‌آباد کتول در مجلس تصریح کرد: تهمت‌ها و اتهاماتی در فضای مجازی به فرد یا افراد در هنگام انتخابات وارد می‌شود. اما زمانی که شورای نگهبان صلاحیت آن فرد را تائید می‌کند معنایش آن است که صلاحیت عمومی (اعتقادی، اخلاقی، سیاسی، اجتماعی و اقتصادی) اعلام می‌شود و دیگر کسی نمی‌تواند به آن فرد یا افراد اتهاماتی را بچسباند.

قره‌خانی افزود: در قانون اساسی اعلام اموال و دارایی مدیران و مسئولان را محدود به سران قوا،‌ معاون رئیس‌جمهور و قوه قضائیه کرده بودیم که البته با قانون جدید در مجلس دایره شمولیت افرادی که باید اموال خود را اعلام کنند افزایش پیدا کرده است.

وی اظهار داشت: قوه قضائیه با عملیاتی کردن سامانه اعلام اموال و دارایی مدیران و مسئولان اعلام کرده است این اطلاعات نزد این قوه به صورت محرمانه باقی می‌ماند و در حقیقت عمومی نیست تا منجر به آن نشود که هر کسی بر اساس ظن و گمان خود توصیفی را از آن اموال داشته باشد.

نماینده مردم علی‌آباد کتول در مجلس گفت: وقتی قوه قضائیه اموال و دارایی یک مدیر یا مسئول را بررسی کرد عملا اتهامات و تهمت‌های مربوط به آن فرد ساقط خواهد شد.

قره‌خانی افزود: زمانی که اعلام شد همه مسئولین و مدیران باید اموال خود را اعلام کنند دیگر هیچ فردی که در این دایره می‌گنجد نباید مستثنی باشد چه نماینده مجلس چه مدیر دولتی.

منبع: فارس

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها