کره شمالی به ازسرگیری آزمایش‌های اتمی خود تهدید کرد

کره شمالی امروز (پنج‌شنبه) اعلام کرد که صبرش حد و اندازه‌ای دارد و ممکن است در اقدامات اعتمادسازی در قبال آمریکا تجدیدنظر کند.

کره شمالی به ازسرگیری آزمایش‌های اتمی خود تهدید کرد
کد خبر: 350136
|
۱۳۹۸/۰۷/۱۸ ۱۷:۴۰:۰۲

اعتمادآنلاین| در چارچوب تلاش‌های انجام شده برای پیشبرد گفت‌وگو با آمریکا، که موجب سه دیدار میان کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی و دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا، شد، پیونگ یانگ آزمایش تسلیحات هسته‌ای و موشک‌های بالستیک بین‌قاره‌ای خود را متوقف کرد.

به گزارش خبرگزاری رویترز، در بیانیه وزارت خارجه کره شمالی که توسط خبرگزاری رسمی این کشور KCNA منتشر شد، آمده است که ممکن است این تعلیق زیاد طول نکشد.

یکی از سخنگویان وزارت خارجه کره شمالی در این بیانیه اظهار کرد: "صبر ما حد و اندازه‌ای دارد و هیچ قانونی وجود ندارد که بر اساس آن ما به طور نامحدود به چیزهایی که از آنها خودداری کرده‌ایم، ادامه دهیم".

این سخنگو همچنین شورای امنیت سازمان ملل را به برداشت نادرست از مسائل مرتبط با موضوع دفاعی کره شمالی پس از درخواست روز سه‌شنبه پنج کشور اروپایی عضو این شورا -آلمان، انگلیس، فرانسه، بلژیک و لهستان- از پیونگ یانگ برای اتخاذ اقدامات جدی در جهت لغو کامل و برگشت‌ناپذیر برنامه هسته‌ای و بالستیک خود متهم کرد.

وی بدون اشاره به اقدامات کره شمالی گفت: "این مساله ما را تحریک می‌کند تا درباره اقدامات پیشگیرانه اساسی که برای اعتمادسازی با آمریکا اتخاذ کرده‌ایم، تجدیدنظر کنیم".

وی این موضع‌ غرب درباره آزمایش‌های موشکی‌اش را "اقدام تشنج‌آمیز جدی" خواند و تهدید کرد که تلاش برای توسعه برنامه‌های هسته‌ای و آزمایش موشک‌های بالستیک دوربرد خود را از سر می‌گیرد.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها