مجله ورزشی «اعتمادآنلاین»؛ ورزش ایران در هفته‌ای که گذشت

ورود زنان به ورزشگاه بعد از 40 سال/ تیم امید ایران در وضعیت قرمز/ رأی سوپرجام و دست خالی استقلال/ قهرمانی کاراته ایران در کاراته وان روسیه

در این قسمت از مجله ورزشی «اعتمادآنلاین» با هم نگاهی می‌اندازیم به ورود زنان به ورزشگاه در بازی ایران و کامبوج، استعفای فرهاد مجیدی از هدایت تیم فوتبال امید، رأی دادگاه عالی ورزش در پرونده سوپرجام و قهرمانی کاراته ایران در لیگ کاراته وان روسیه.

حجم ویدیو: 20.53M | مدت زمان ویدیو: 00:05:49 دانلود ویدیو
کد خبر: 350159
|
۱۳۹۸/۰۷/۱۹ ۱۷:۰۰:۰۰

اعتمادآنلاین| ‌ در این قسمت از مجله ورزشی اعتمادآنلاین با هم نگاهی می‌اندازیم به ورود زنان به ورزشگاه در بازی ایران و کامبوج، استعفای فرهاد مجیدی از هدایت تیم فوتبال امید، رأی دادگاه عالی ورزش در پرونده سوپرجام و قهرمانی کاراته ایران در لیگ کاراته وان روسیه.

ورود زنان به ورزشگاه بعد از 40 سال

18 مهرماه روزی تاریخی برای فوتبال ایران بود. بعد از 40 سال درهای ورزشگاه آزادی به روی زنان باز شد و زنان عاشق فوتبال توانستند بلیت ورود به ورزشگاه را خریداری کنند. هرچند باز هم مشکلات زیادی پیش روی زنان برای ورود به ورزشگاه بود و برخی نتوانستند بلیت ورود به ورزشگاه را بخرند ولی حضور همین تعداد اندک زنان در ورزشگاه می‌تواند نویدبخش آینده‌ای روشن باشد.

بعد از کش‌وقوس‌های فراوان فدراسیون جهانی فوتبال از ایران خواست تا شرایط ورود زنان به ورزشگاه را فراهم کند. فیفا در نامه‌ای که به فدراسیون فوتبال ایران فرستاد از تاج خواست در بازی تیم ملی برابر کامبوج در رقابت‌های مقدماتی جام جهانی شرایطی فراهم کند تا زنان ایرانی بتوانند بلیت این بازی را خریداری کنند. فیفا از ایران خواست تا ورود زنان به ورزشگاه مانند قبل گزینشی نباشد و فروش بلیت بر اساس تقاضای زنان صورت گیرد. این اتفاق در عمل رخ نداد و فدراسیون فوتبال ایران تنها 3500 بلیت را به زنان اختصاص داد. زنانی که موفق به خرید بلیت این بازی نشدند از فدراسیون جهانی خواستند به این موضوع ورود کرده و فدراسیون فوتبال را مجاب به فروش بیشتر بلیت کند. نماینده‌های فیفا نیز برای بررسی فروش بلیت بازی ایران و کامبوج به ایران آمدند تا بر نحوه ورود زنان به ورزشگاه نظارت کنند.

هرچند زنان ایرانی توانسته‌اند به صورت محدود به ورزشگاه بروند، اما این سوال مطرح است که آیا آنها بعد از این بازی هم می‌توانند وارد ورزشگاه شوند و بازی‌های لیگ برتر فوتبال ایران را از نزدیک تماشا کنند یا خیر؟ اتفاقی که اگر رخ ندهد برای فوتبال ایران گران تمام خواهد شد.

تیم امید ایران در وضعیت قرمز

اوایل هفته گذشته فرهاد مجیدی از مربیگری تیم امید استعفا داد. مجیدی دخالت‌های کمیته فنی تیم امید را دلیل اصلی این استعفا اعلام کرد. او در مصاحبه با یک برنامه ورزشی اعلام کرد حمید استیلی و دوستانش در کمیته فنی در تمام تصمیمات او دخالت می‌کردند و حتی باعث شدند برخی از بازیکنان مورد نظر او به تیم ملی دعوت نشوند. با استعفای مجیدی حمید استیلی هدایت تیم امید را بر عهده گرفت تا تمرینات این تیم بدون وقفه باشد.

استعفای مجیدی حواشی زیادی برای فوتبال ایران به وجود آورد و باعث شد انتقادهای زیادی به فدراسیون فوتبال ایران وارد شود. کارشناسان فوتبال ایران معتقد بودند این میزان از بی‌برنامگی باعث آسیب دیدن تیم امید می‌شود و رویای رفتن به المپیک به کابوسی تلخ بدل خواهد شد. امیررضا واعظ اشتیانی در گفت‌وگو با اعتمادآنلاین ضمن انتقاد از انتخاب فرهاد مجیدی به عنوان مربی تیم امید گفت: فدراسیون فوتبال ایران و کمیته فنی تیم امید باید پاسخ بدهند چگونه و بر چه اساسی فرهاد مجیدی را به عنوان مربی تیم ملی انتخاب کرده‌اند.

بهتاش فریبا هم در گفت‌وگو با اعتمادآنلاین گفت: اگر قرار بر این بود که فرهاد مجیدی از تیم ملی جدا شود، چرا او برای مربیگری تیم ملی انتخاب شد؟

تیم امید ایران تمریناتش را زیر نظر حمید استیلی دنبال می‌کند اما مسئولان فدراسیون باید پاسخگو باشند چرا با انتخاب مجیدی به عنوان مربی تیم ملی باعث شدند آینده فرهاد در مربیگری دچار مشکل شود و فوتبال ایران را از داشتن چنین سرمایه‌ای حداقل تا چند سال آینده محروم کرده‌اند؟

رأی سوپرجام و دست خالی استقلال

دادگاه عالی ورزش پرسپولیس را فاتح سوپرجام فوتبال ایران اعلام کرد، اما گویا مدیران استقلال نمی‌خواهند این رأی را باور کنند. امیرحسین فتحی، مدیرعامل استقلال، بعد از اعلام رأی دیدار سوپرجام گفت: «مدیران استقلال تمام تلاش خود را به کار بستند، اما من و دیگر افراد حاضر در هیات‌مدیره استقلال قاضی دادگاه CAS نیستیم و این پرونده را بررسی نمی‌کنیم.» فتحی البته رأی این دادگاه را نادرست اعلام کرده و گفته نتوانستیم به‌ حق خودمان برسیم.

هرچند مدیران استقلال می‌دانستند دادگاه عالی ورزش رأی کمیته انضباطی و کمیته استیناف فوتبال ایران را تایید می‌کند اما باز هم این پرونده را به CAS بردند. آنها کلی هزینه کردند و در آخر هم با همان رأی قبلی روبه‌رو شدند. دلیل اصلی این تصمیم فرار رو به جلوی مدیران استقلال بود، مدیرانی که هرگز به فکر بیت‌المال نیستند و تنها به وجهه خودشان نزد هواداران فکر می‌کنند.

هرچند فتحی مقصر اصلی این ناکامی است، اما وزیر ورزش نیز در این پرونده کم مقصر نیست. با توجه به اینکه متولی اصلی سرخابی‌های پایتخت وزارت ورزش و جوانان است، وزیر ورزش به راحتی می‌توانست با ورود به این مساله از صرف چنین هزینه‌هایی جلوگیری کند، اتفاقی که هرگز رخ نداد.

قهرمانی کاراته ایران در کاراته وان روسیه

تیم ملی کاراته ایران در هفته‌ای که گذشت توانست قهرمان لیگ کاراته وان روسیه شود. کاراته‌کاهای ایران در این رقابت‌ها توانستند سه مدال طلا، یک نقره و یک برنز کسب کنند و قهرمان این رقابت‌ها شوند. سارا بهمنیار، رزیتا علیپور و ذبیح‌‌االله پورشیب برای ایران طلا گرفتند. سجاد گنج‌زاده هم مدال نقره ایران را به دست آورد. مدال برنز ایران را نیز بهمن عسگری به گردن آویخت.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها