کد خبر: 350168
|
۱۳۹۸/۰۷/۱۸ ۲۰:۳۷:۳۶
| |

حسینعلی امیری، معاون پارلمانی رئیس جمهوری:

دولت نمی‌تواند با بخش خصوصی در تجارت و صادرات رقابت کند

حسینعلی امیری، معاون پارلمانی رئیس جمهوری، عنوان کرد: دولت تاجر و کاسب خوبی نیست و نمی‌تواند با بخش خصوصی در بخش تجارت و صادرات رقابت کند.

دولت نمی‌تواند با بخش خصوصی در تجارت و صادرات رقابت کند
کد خبر: 350168
|
۱۳۹۸/۰۷/۱۸ ۲۰:۳۷:۳۶

اعتمادآنلاین| حسینعلی امیری، معاون پارلمانی رئیس جمهوری، پنج‌شنبه 18 مهر در شورای اداری شهرستان مرودشت گفت: در دولت دوازدهم به مسائل اقتصادی بیش از سایر موضوعات توجه شده، چراکه در زمان تحویل دولت سابق به آقای روحانی، شاهد شرایط ویژه و تحریم‌های بی سابقه‌ای در اقتصاد بودیم.

او یادآور شد: امروز نیز افزایش تولید، توسعه اقتصادی، حرکت اقتصادی و افزایش بهره‌وری از جمله معیارهایی است که در نامگذاری سال توسط مقام معظم رهبری مورد توجه است.

معاون رئیس جمهور در امور مجلس تاکید کرد: با تلاش و مقاومت شاهد گذر از شرایط 18 ماهه سخت هستیم، و در حالی که بسیاری از کشورها به دنبال کاهش فعالیت اقتصادی با ایران بودند اما هم‌اکنون به دنبال توسعه فعالیت‌ها با ما هستند.

امیری همچنین عنوان کرد: ظرفیت‌های موجود در فارس و استفاده از این پتانسیل‌ها باعث شده تا آینده‌ای درخشان در انتظار فارس باشد.

او همچنین فعالین اقتصادی را جهادگران جبهه دانست و تاکید کرد که باید بروکراسی اداری از روند فعالیت این جهادگران اقتصادی برداشته و مسیر برای فعالیت آنها هموارتر شود.

معاون پارلمانی رئیس جمهور گفت: عدم ورود به بازارهای حوزه خلیج فارس منجر به از دست دادن بازار این کشورها شده است.

امیری ادامه داد: در گذشته تنها 12 درصد از صنایع به بخش خصوصی واقعی واگذار شده بود و مابقی به خصولتی‌ها اعطاء شده بود اما اکنون شاهد واگذاری 100 درصد پروژه‌ها به بخش خصوصی هستیم.

او در خصوص استان فارس نیز گفت: شناخت خوبی از استان فارس و بخش‌های مختلف اقتصادی فارس دارام؛ برندهایی در فارس فعالیت می‌کنند که در صحنه‌های بین‌الملل تاثیرگذار هستند.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها