احمد مازنی، عضو فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی:

میثاق‌نامه انتخابات مجلس یازدهم در قالب طرح گفت‌وگوی ملی تهیه می‌شود

عضو فراکسیون امید مجلس از تهیه پیش‌نویس میثاق‌نامه انتخابات مجلس یازدهم در قالب طرح گفت‌وگوی ملی خبر داد و گفت که این میثاق‌نامه تا پایان مهر نهایی خواهد شد.

میثاق‌نامه انتخابات مجلس یازدهم در قالب طرح گفت‌وگوی ملی تهیه می‌شود
کد خبر: 350269
|
۱۳۹۸/۰۷/۱۹ ۱۰:۳۳:۱۱

اعتمادآنلاین| احمد مازنی، عضو فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی با اشاره به ارائه گزارشی از طرح گفتگوی ملی به علما در سفر اخیر محمدرضا عارف به قم، بیان کرد: اخیرا در جلسات گفتگوی ملی، میثاق انتخابات مجلس یازدهم با تاکید بر منافع ملی تهیه شده است. من پنجشنبه گذشته در جلسه خانه احزاب این موضوع را مطرح کردم و مهندس باهنر هم در همان جلسه روی این میثاق‌نامه تاکید کرد و در حال حاضر متن آن در حال نهایی شدن است و جزئیات آن هم بعد از نهایی شدن یعنی تا اواخر مهر ماه اعلام می‌شود.

وی افزود: من یک نسخه از پیش نویس را به آقای روح‌الامینی رئیس خانه احزاب دادم و آن را برای روسای سه فراکسیون سیاسی مجلس هم فرستادم تا نظر فراکسیون‌ها را در این باره بگیریم و نهایتاً کاری انجام شود که مورد وفاق همه جریانات باشد.

مازنی همچنین گفت: ما به همراه کسانی که در جلسات شورای گفتگوی ملی در خارج از مجلس و مجمع گفتگوی ملی در پارلمان شرکت می‌کنند روی این مساله توافق کردیم که همه ما به دلیل اینکه کشور با مشکلات تحریم و رفتار ظالمانه دشمنان در ایالات متحده مواجه است نیاز داریم به اینکه درون کشور فضا را به گونه‌ای مدیریت کنیم که آدم های لمپن و کسانی که روی موج احساسات و مطالبات مردم سوار می‌شوند و منافع ملی را لحاظ نمی‌کنند را مدیریت و کنترل کنیم.

نماینده مردم تهران در مجلس ادامه داد: وضعی که الان در در کشور داریم و این شرایط، اقتضای این را دارد کسانی که حرف‌شنوی از بزرگان کشور چه در جبهه اصولگرایی و چه در جبهه اصلاحات دارند اصولی را مراعات کنند که کشور به طور کلی دچار آنارشیسم و هرج و مرج نشود و از کنترل نیروهای عاقل و معتدل خارج نشود.

مازنی ادامه داد: کما اینکه در سال 84 به دلیل غفلت برخی بزرگان، کاندیداهای متعددی در جبهه اصلاح طلبان مطرح شدند و حتی جریان اصولگرایی هم نتوانست به شکل منطقی فضا را مدیریت کند و در نتیجه 8 سال کشور به دست جریانی افتاد که بعدها موسوم به جریان انحرافی شد و همه متضرر شدند. در سال 88 هم یک بازی باخت-باخت در انتخابات شکل گرفت.

این عضو فراکسیون امید مجلس یادآور شد: هدف دوستانی که در قالب طرح گفتگوی ملی، میثاق نامه را تهیه کردند این است که کشور دوباره دچار چنین مشکلاتی نشود، همه مردم در انتخابات مشارکت کنند و همه جناح‌ها از فرصت برابر برای کاندیدا شدن و حضور در عرصه انتخابات به عنوان نامزد نمایندگی مجلس برخوردار شوند و اصول مشترک ما که مبنا و منشاء آن قانون اساسی و منافع ملی است را مراعات کنند تا نتیجه انتخابات صرف نظر از اینکه چه کسی برنده و چه کسی بازنده است همه را خشنود کند و انتخاباتی پرشور، آبرومند و تحریم شکن در سطح کشور برگزار شود. این چیزی است که مورد انتظار ماست.

مازنی در پایان اضافه کرد: هدف این است که کسانی که دل در گروی ایران، اسلام و جمهوری اسلامی دارند بر سر اصول مشترک توافق کنند، البته رقابت باید در بالاترین سطح انجام شود ولی این رقابت ها منجر به سوء استفاده دشمن نشود و خروجی آن هم موجب احساس ناکامی بخشی از ملت نباشد، بلکه مجلسی کارآمد تر از قبل شکل بگیرد.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها