کد خبر: 350279
|
۱۳۹۸/۰۷/۱۹ ۱۰:۴۶:۵۴
| |

شهردار تهران:

شورایاری‌ها باید به اداره شهر نزدیک‌تر شوند

شهردار تهران گفت:‌ شورای محلات ایجاد شده است و باید بعضی از اختیارات محله‌ها را به تصمیم‌گیران محلی واگذار کرد.

شورایاری‌ها باید به اداره شهر نزدیک‌تر شوند
کد خبر: 350279
|
۱۳۹۸/۰۷/۱۹ ۱۰:۴۶:۵۴

اعتمادآنلاین| ‌ پیروز حناچی شهردار تهران در مراسم آغاز به کار پنجمین دوره شورایاری‌ها که در سالن وزارت کشور برگزار شد، اظهار داشت: اوایل مرداد سال جاری پنجمین دوره انتخابات شورایاری‌ها را برگزار کردیم و موانع زیادی پیش‌روی بود ولی با همکاری تمامی همکاران در شهرداری و سایر دستگاه‌ها توانستیم این انتخابات را برگزار کنیم.

وی افزود: 510 هزار نفر در انتخابات شورایاری‌ها شرکت کردند که اعضای شورایاری‌های هر محله انتخاب شدند؛ تمام تلاش ما این است که تصمیمات‌مان را به روح محلات نزدیک‌تر کنیم.

حناچی افزود:‌ اداره امور شهر از خانه، محله، ناحیه و منطقه آغاز می‌شود و از مرحله ناحیه به پایین به شکل سازمانی در شهرداری تعریفی نداریم و باید تعریفی قانونی از شورایاری‌ها در چارت سازمانی شهرداری داشته باشیم.

وی با بیان اینکه انتخابات شورایاری‌ها گامی است که به این سمت حرکت کنیم، گفت: باید شورای محلات شکل پیدا کنند و برخی از اختیارات محلی را به تصمیم‌گیران محلی اختصاص دهیم.

شهردار تهران بیان داشت: شورایاری‌ها باید به اداره شهر نزدیک‌تر شوند و درخواست‌های عمومی را پیگیری کنند تا به نتیجه برسد. بودن شورایاری‌ها باعث پیگیری موضوعات می‌شود و هیچ عقل سلیمی نمی‌تواند مجموعه شورایاری‌ها را حذف کند و تمام تلاش ما هم این است که فضای خالی بین مدیریت شهری و مردم را پر کنیم.

وی خاطرنشان کرد: تفاوت شهروند با شهرنشین این است که شهروند حس تعلق به شهر دارد و ما باید تمام تلاش‌مان را بکنیم حق تعلق به مکان را دامن بزنیم و تلاش کنیم که این حس تعلق افزایش پیدا کند.

شهردار تهران گفت: ما هزاران مکان رویداد در این شهر داریم که حس تعلق خاص خود را دارد و خاطراتی را زنده می‌کند.

وی یادآور شد: تأثیرات تحریم در کشور یک فرصت است ولی در کوتاه‌مدت می‌تواند مشکلاتی را ایجاد کند.

حناچی بیان داشت: شهرداری دو لایحه به مجلس شورای اسلامی ارسال کرده است که بتواند از طریق آن منابع سالمی را به شهرداری تزریق کند و شهرداری به خاطر دریافت درآمد به هر کاری دست نزند.

وی افزود: در حال حاضر 40درصد ساخت و سازها در کشور کاهش یافته و شهرداری‌ها بیشترین سختی را پیش‌رو دارند که امیدوارم این شرایط سخت را پشت‌سر بگذاریم.

در پنجمین دوره انتخابات شورایاری‌ها 75 درصد از منتخبین مرد و 25 درصد نیز بانوان بودند. 4 هزار نفر از افرادی که شرکت کردند بین 23 تا 35 سال سن داشتند و بیش از 400 هزار نفر در این انتخابات رأی دادند و 38 درصد مشارکت زنان نسبت به دوره گذشته افزایش پیدا کرد. مناطق 4، 15، 19، 5 و 1 بیشترین رأی‌گیری را برای انتخابات شورایاری‌ها داشتند.

منبع: فارس

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها