رکورد صادرات هفتگی نفت آمریکا به اروپا شکسته شد

صادرات نفت آمریکا به اروپا در هفت روز منتهی به دوشنبه به رکورد 1.8 میلیون بشکه در روز افزایش یافت و همزمان صادرات به آسیا به دلیل کمبود ابرنفتکشها کاهش پیدا کرد.

رکورد صادرات هفتگی نفت آمریکا به اروپا شکسته شد
کد خبر: 350316
|
۱۳۹۸/۰۷/۱۹ ۱۱:۳۰:۰۸

اعتمادآنلاین| آمار شرکت اطلاعات بازار کپلر نشان داد صادرات نفت خام آمریکا به اروپا که معمولا با استفاده از کشتیهای کوچکتر انجام می‌شود، به بالاترین نرخ هفتگی ثبت شده تاکنون رسید و تقریبا دو برابر 924 هزار بشکه در روز صادرات این کشور در هفته پیش از آن بود. صادرات نفت آمریکا به آسیا در همین مدت به 508 هزار بشکه در روز در مقایسه با 1.1 میلیون بشکه در روز در هفته پیش از آن کاهش پیدا کرد.

به گفته راید ایانسون، اقتصاددان انرژی جهانی شرکت کپلر، صادرات نفت خام به آسیا با توجه به افزایش سرسام آور نرخ‌های حمل محموله در روزهای اخیر، معلوم نیست چه زمانی بهبود پیدا خواهد کرد. نرخهای حمل محموله های نفتی از منطقه گلف کاست آمریکا به آسیا از زمانی که دو واحد شرکت حمل و نقل کاسکوی چین در لیست سیاه آمریکا قرار گرفته‌اند، بیش از دو برابر افزایش پیدا کرده و به بیش از 13.25 میلیون دلار رسیده است.

تامین ابرنفتکش‌هایی VLCC که قادر به حمل دو میلیون بشکه نفت هستند پیش از این تحت تاثیر حملات ماه سپتامبر به تاسیسات نفتی عربستان سعودی مختل شده بود و با تحریمهای آمریکا علیه شرکت کاسکو بدتر شد. به گفته کارگزاران، شرکت پترولیوم اکسیدانتال روز جمعه یک کشتی به مقصد کره جنوبی را به مبلغ 13.25 میلیون دلار کرایه کرد.

نرخ حمل محموله برای نفتکشهای افرامکس از هیوستون به روتردام به 27.79 دلار برای هر تن برای هر سفر افزایش پیدا کرده که بالاترین نرخ از فوریه و بالاتر از نرخ 10.14 دلار برای هر تن پیش از حملات 14 سپتامبر به تاسیسات نفتی عربستان سعودی است. این نرخ تا روز دوشنبه 18.69 دلار برای هر تن بود.

بر اساس گزارش رویترز، اختلاف قیمت میان بهای معاملات آتی نفت آمریکا و نفت برنت نیز طی یک ماه اخیر افزایش پیدا کرده و انگیزه تولیدکنندگان آمریکایی برای صادرات به اروپا را بالاتر برده است. یک معامله گر آمریکایی در این باره گفت: تقاضا برای نفت خام از گلف کاست آمریکا به اروپا ارتباط زیادی به اختلاف قیمت میان وست تگزاس اینترمدیت و برنت دارد.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها