معاون عملیات فرماندهی انتظامی تهران بزرگ:

روزانه 33 هزار تماس با مرکز فوریت‌های پلیس 110 گرفته می‌شود

معاون عملیات فرماندهی انتظامی تهران بزرگ با بیان اینکه روزانه 33 هزار تماس با مرکز فوریت‌های پلیس 110 گرفته می‌شود، گفت: بیشترین تماس‌های عملیاتی مربوط به پلیس راهور و نزاع و درگیری فردی و خیابانی است.

روزانه 33 هزار تماس با مرکز فوریت‌های پلیس 110 گرفته می‌شود
کد خبر: 350317
|
۱۳۹۸/۰۷/۱۹ ۱۱:۳۰:۲۲

اعتمادآنلاین| ‌ سردار پرویز یعقوبی، معاون عملیات فرماندهی انتظامی تهران بزرگ درباره ماموریت‌های پلیس 110 گفت: نیروی انتظامی برای اینکه به اهداف خود در سند چشم انداز و دکترینی که دارد دست پیدا کند، اقدام به تأسیس مرکز فوریت‌های پلیسی 110 کرد.

وی ادامه داد: هدف نیروی انتظامی در سند چشم انداز در واقع دستیابی به یک امنیت مردم پایه است، از همین رو فوریت‌های پلیسی یک استراتژی است تا بتوانیم امنیت مردم را براساس ظرفیت خود مردم تامین کنیم، لذا فوریت‌های پلیسی تاسیس شد و یک انقلاب عظیمی برای ارائه خدمات به مردم ایجاد کرد.

معاون عملیات فرماندهی انتظامی تهران بزرگ تصریح کرد: در حال حاضر در تهران روزانه 33 هزار تماس با مرکز فوریت‌های پلیسی 110 تهران گرفته می‌شود. 50 درصد این تماس ها در واقع انتظامی است و نیاز به حضور پلیس در محل و رسیدگی به امور شهروندان است. در 6 ماهه نخست سال به طور کلی 6 میلیون تماس گرفته شده است و 50 درصد تماس‌ها نیز عملیاتی بوده است.

سردار یعقوبی تصریح کرد: 30 درصداز تماس‌هایی که روزانه با مرکز فوریت‌های پلیس 110 گرفته می‌شود درخصوص مشاوره و راهنمایی است و مردم از آنجا که پلیس را به عنوان امین و اطلس اطلاعات می‌دانند، درباره موضوعات مختلف با مرکز فوریت های پلیسی110 تماس گرفته و از آنها راهنمایی می‌گیرند به طور مثال اگر بخواهند شکایتی به دستگاه قضا داشته باشند با ما تماس گرفته و راهنمایی و مشاوره می‌خواهند.

وی با بیان اینکه 20 درصد تماس‌ها غیرقابل رسیدگی هستند، خاطرنشان کرد: این تماس‌ها از سوی پلیس قابل رسیدگی نیستند و مربوط به سایر دستگاه‌ها می‌شود. اکثر این تماس‌ها نیز مربوط به سازمان‌هایی مانند اورژانس، آتش‌نشانی و ... است.

معاون عملیات فرماندهی انتظامی تهران بزرگ تصریح کرد: در حدود 5 درصد از تماس‌هایی که با مرکز فوریت‌های پلیس 110 گرفته می‌شود نیز مزاحمت است که از سوی برخی افراد صورت می‌گیرد که البته با این نوع تلفن‌ها نیز برخورد قانونی وحقوقی صورت می‌گیرد. در صورت تکرار این مزاحمت‌ها اداره حقوقی پلیس شکایتی در خصوص آن خط تلفن تنظیم کرده و پیگیری‌های حقوقی صورت می‌گیرد. البته این مزاحمت‌ها در زمانی که مدارس باز می‌شود، گاهی بیشتر می‌شود.

سردار یعقوبی با بیان اینکه خاطرنشان کرد: 28 درصد تماس‌های عملیاتی که با مرکز فوریت‌های پلیس گرفته می‌شود و نیاز به اعزام نیرو دارد مربوط به پلیس راهور است و بیشتر آنها نیز درباره تصادفات خسارتی است. بعد از تماس‌های مربوط به راهور بیشترین تماس‌ها درباره نزاع و درگیری فردی و خیابانی است و 20 درصد کل تماس‌ها مربوط به این بخش است.

وی با تاکید براینکه عمده تماس‌های عملیاتی با پلیس 110 مربوط به ترافیک و نزاع و درگیری است، تصریح کرد: شهروندان در خصوص موضوعات مختلفی مانند مواد مخدر، سرقت و سایر جرائم است.

معاون عملیات فرماندهی انتظامی تهران بزرگ با بیان اینکه تماس‌ با مرکز فوریت‌های پلیس 110 نسبت به مدت مشابه سال گذشته 2 درصد افزایش داشته است، تصریح کرد: مرکز فوریت‌های پلیس در سال 79 با 15 خط تلفن کار خود را آغاز کرد، در حال حاضر ما یک صد خط تلفن داریم که 300 اپراتور در شیفت‌های مختلف مشغول پاسخگویی به شهروندان هستند.

سردار یعقوبی با بیان اینکه مردم به پلیس بسیار اعتماد دارند، تاکید کرد: مردم هرگونه موارد مشکوک را به مرکز فوریت‌های پلیس 110 اعلام می‌کنند. ما نیز تیم‌های تخصصی برای چک و خنثی برای اعزام به چنین ماموریت‌هایی در دست داریم.

وی درباره مدت زمان ارسال مامور به محل حادثه گفت: به طور میانگین اعزام نیرو در تهران 10 دقیقه است، البته گاهی اوقات اعزام نیرو 1 دقیقه، 5 دقیقه و گاهی 20 دقیقه نیز زمان می‌برد به طور معمول تماس‌های ارسالی با مرکز فوریت‌های پلیس 110 از ساعت 7 صبح تا 12 ظهر کم است و خوشبختانه در این مدت نیز ترافیک کم است و ماموران به موقع به محل می‌رسند. از ساعت 12 تا 22 شب پیک تماس‌های مردمی با مرکز فوریت‌‌های پلیسی 110 است. به ویژه از این تماس‌ها از ساعت 16 تا 22 به شدت افزایش می‌یابد. در این ساعت نیز ترافیک بسیار زیاد است، قطعا ترافیک برای پلیس نیز است و از همین‌رو دیرتر به محل حادثه می‌رسد.

به گفته سردار یعقوبی 700 دستگاه مامور پلیس موتورسوار نیز در سطح شهر برای انجام ماموریت‌های پلیسی 110 حضور دارند.

منبع: ایلنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها