کد خبر: 350351
|
۱۳۹۸/۰۷/۲۱ ۰۹:۳۰:۰۰
| |

«اعتمادآنلاین» گزارش می‌دهد:

سرمایه‌گذاری بزرگ‌ترین مشتری گاز جهان روی انرژی‌های بادی/ برنامه شرکت جراکوی ژاپن برای انرژی‌های تجدیدپذیر چیست؟/ پروژه فورموسا 3 طی سال‌های 2026 تا 2030 آغاز به کار خواهد کرد

شرکت ژاپنی جراکو که بزرگ‌ترین خریدار گاز مایع جهان و بزرگ‌ترین شرکت انرژی‌های حرارتی ژاپن به شمار می‌رود، به تازگی اعلام کرد برای پروژه‌های نیروگاه‌های بادی ساحلی حدود یک میلیارد دلار سرمایه‌گذاری می‌کند. این شرکت قصد دارد تا سال 2025 ظرفیت انرژی خود را به اندازه پنج نیروگاه هسته‌ای هزار مگاواتی افزایش دهد.  

سرمایه‌گذاری بزرگ‌ترین مشتری گاز جهان روی انرژی‌های بادی/ برنامه شرکت جراکوی ژاپن برای انرژی‌های تجدیدپذیر چیست؟/ پروژه فورموسا 3 طی سال‌های 2026 تا 2030 آغاز به کار خواهد کرد
کد خبر: 350351
|
۱۳۹۸/۰۷/۲۱ ۰۹:۳۰:۰۰

اعتمادآنلاین| شهاب غدیری - جراکو ، شرکت ژاپنی تولیدکننده انرژی و بزرگ‌ترین خریدار گاز مایع LNG در جهان، به تازگی اعلام کرد که قرار است طی اقدامی برای گسترش سهم خود از انرژی‌های تجدیدپذیر، 49 درصد از سهام پروژه فورموسا 2 در تایوان را از شرکت سرمایه‌گذاری کاپیتال مک‌کواری به مبلغ نامشخصی خریداری کند.

به گزارش اعتمادآنلاین به نقل از رویترز، جراکو (سرمایه‌گذاری مشترک بین هلدینگ شرکت قدرت توکیو الکتریک و چوبو الکتریک) در حال حاضر 32.5 درصد سهام اولین پروژه تجاری نیروگاه بادی ساحلی تایوان (فورموسا 1) را در اختیار دارد. ظرفیت تولیدی این نیروگاه 128 مگاوات است.

آخرین سرمایه‌گذاری روی این پروژه 376 مگاواتی که قرار است در پایان 2021 عملیات احداث آن آغاز شود ظرفیت انرژی‌های تجدیدپذیر شرکت جراکو را به 1.2 گیگاوات خواهد رساند. جراکو در این صورت به هدف خود برای رسیدن به ظرفیت پنج گیگاوات انرژی تجدیدپذیر در 2025 نزدیک‌تر خواهد شد.

جراکو توضیحی درباره مقدار سرمایه‌گذاری ارائه نکرد، اما به گفته کِن ماتسودا، مدیرعامل شرکت، کل هزینه پروژه فورموسا 2 حدود «چند صد میلیارد ین» خواهد بود.

ماتسودا همچنین افزود که این شرکت در نظر دارد در پروژه بزرگ‌تر فورموسا 3 نیز سرمایه‌گذاری کند. ماتسودا طی مصاحبه مطبوعاتی خود گفت: «فورموسا 3 همچنان در مرحله مذاکرات اولیه است و درباره آن تصمیم‌گیری نشده است، اما ما در حال مذاکره با طرفین معامله هستیم تا حدود 30 الی 40 درصد از سهام این پروژه 2 گیگاواتی را خریداری کنیم.»

او همچنین گفت پروژه فورموسا 3 در صورت موافقت و تایید مقامات، طی سال‌های 2026 تا 2030 آغاز به کار خواهد کرد.

به گفته ماتسودا، جراکو، بزرگ‌ترین تولید‌کننده نیروگاه‌های حرارتی در ژاپن است و علاوه بر این می‌خواهد روی پروژه‌های نیروگاه‌های بادی ساحلی در ژاپن سرمایه‌گذاری کند.

شرکت‌های انرژی ژاپنی همزمان با افزایش فشار سرمایه‌گذاران و فعالان محیط‌زیست برای کاهش نیروگاه‌های زغالی، و همچنین با افزایش تقاضا برای انرژی از سوی مشتریان کلیدی خود پروژه‌های انرژی‌های تجدیدپذیر پیش‌قدم می‌شوند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها