15 هزار زائر شب گذشته مهمان قصر شیرین شدند

فرماندار قصرشیرین گفت: این شهرستان مرزی جمعه شب میزبان 15 هزار زائر اربعین حسینی (ع) بود که خدمات اسکان و پذیرایی به آن‌ها ارائه شد.

15 هزار زائر شب گذشته مهمان قصر شیرین شدند
کد خبر: 350470
|
۱۳۹۸/۰۷/۲۰ ۰۸:۲۹:۰۶

اعتمادآنلاین| ‌ مرادعلی تاتار روز شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: این تعداد زائر در زائرسرای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، اردوگاه‌های اسکان جمعیت هلال احمر، حسینیه‌ها ، مساجد و همچنین منازل مردم اسکان یافتند.

وی با قدردانی از مشارکت بسیار خوب مردم ولایی قصرشیرین اظهار داشت: مردم قصرشیرین شب گذشته بامشارکت بسیار خوب و به صورت خودجوش نسبت به پذیرایی و اسکان زائران در منازل خود اقدام کردند و در این رابطه بار دیگر خادمی و نوکری خود را نسبت به امام حسین (ع) و زائران ایشان نشان دادند.

فرماندار قصرشیرین گفت: از زائران اربعین می خواهیم با توجه به محدودیت زمانی تردد از مرز رسمی خسروی امروز زائری به این مرز مراجعه نکند و در صورت فراهم شدن شرایط برای حضور مجدد زائران در مرز خسروی اطلاع رسانی لازم به صورت رسمی از سوی اعلام ستاد اربعین استان کرمانشاه انجام می شود.

تاتار ادامه داد: پیش بینی می شود امروز حدود 30 هزار زائر اربعین که اکنون در مرز خسروی حضور دارند از این مرز به عراق عزیمت کنند.

نماینده عالی دولت در قصرشیرین گفت: هم اکنون 300 دستگاه اتوبوس ایرانی برای انتقال و جابجایی زائران در قصرشیرین و خسروی مستقر است و تلاش می شود که 100 دستگاه دیگر به این ظرفیت افزوده شود.

وی ادامه داد: مردم قصرشیرین در میزبانی از زائران امام حسین (ع) بسیار خوش درخشیدند و مردم این شهرستان ظرفیت اسکان 10 هزار زائر را به صورت شبانه دارد.

وی گفت: روز گذشته نیز 28 هزار و 600 زائر اربعین حسینی از مرز خسروی عازم عراق شد.

وی ساعات تردد زائران در مرز خسروی را از ساعت هفت صبح تا 16 عصر اعلام کرد و گفت: ما باید زائران را روزانه در یک بازه زمانی 6 تا هفت ساعته از مرز خروج دهیم و این یک کار بزرگی است.

روز گذشته (جمعه - 19 مهر) نیز از زائران خواسته شده بود تا از حضور در مرز خسروی خودداری کنند.

امسال چهار مرز خسروی، مهران، چذابه و شلمچه برای تردد زائران اربعین حسینی باز است.

عزیمت زائران اربعین حسینی از مرز رسمی خسروی روز پنجشنبه 11 مهرماه به درخواست مسئولان عراقی متوقف و از دوشنبه پانزدهم مهرماه از سرگرفته شد.

مرز خسروی به عنوان نزدیکترین مسیر عبور زوار عتبات‌ عالیات به عراق پس از سال‌ها انتظار 15 شهریور امسال با حضور وزرای کشور ایران و عراق بازگشایی شد، به همین علت مسئولان استان تمام تلاش خود را برای میزبانی هرچه بهتر از زوار به کار گرفته‌اند.

مرز خسروی نزدیکترین نقطه از کشورمان به بغداد پایتخت عراق 190، نجف 380، کربلا 224، کاظمین 203 و سامرا 326 کیلومتر فاصله دارد، عملیات ساخت پایانه بین المللی مرز خسروی از سال 77 در نقطه صفر مرزی آغاز شد و در سال 81 با 75 میلیارد ریال اعتبار به بهره برداری رسید.

براساس اعلام ستاد اربعین کشور، خدمات‌دهی به زائران در قالب موکب‌ها در داخل کشور از 13 تا 30 مهرماه و در داخل عراق از 16 تا 27 مهر برنامه‌ریزی شده است.

شهرستان قصرشیرین دارای 14 واحد اقامتی شامل هتل و مهمانپذیر درجه یک تا سه با 322 اتاق و یک هزار و 200 تخت است که بیشتر این اماکن در اوایل دهه 80 ساخته شده است تا زائران عتبات عالیات در مسیر تردد خود به عراق یک شب را در این منطقه مرزی اقامت داشته باشد.

قصرشیرین در غرب کرمانشاه با 27 هزار تن جمعیت، بیش از 186 کیلومتر مرز با عراق دارد و در امتداد این مرزهای طولانی، 2 مرز رسمی خسروی و پرویزخان قرار دارد که اولی هم مرز با حوزه حکومت مرکزی (بخش عربی) و دومی هم مرز با اقلیم کردستان عراق است.

مرز خسروی در 20 کیلومتری شهر قصرشیرین واقع شده است.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها