کد خبر: 350477
|
۱۳۹۸/۰۷/۲۰ ۰۸:۳۹:۲۹
| |

همتی، رئیس کل بانک مرکزی خبر داد؛

اختصاص 500 میلیارد تومان برای حل مشکلات اقتصادی آذربایجان غربی

همتی، رئیس کل بانک مرکزی، گفت: 500 میلیارد تومان برای حل مشکلات اقتصادی آذربایجان غربی اختصاص می یابد.

اختصاص 500 میلیارد تومان برای حل مشکلات اقتصادی آذربایجان غربی
کد خبر: 350477
|
۱۳۹۸/۰۷/۲۰ ۰۸:۳۹:۲۹

اعتمادآنلاین| همتی، رئیس کل بانک مرکزی، در نشست خبری که در سالن جلسات اتاق بازرگانی ارومیه برگزار شد، افزود: 500 میلیارد تومان سرمایه در گردش بنا به درخواست فعالان اقتصادی استان برای حل مشکلات آن ها اختصاص می یابد که در صورت نیاز می توان این مبلغ را افزایش داد.

همتی با اشاره به اینکه حجم صادرات آذربایجان غربی در 6ماهه اول سال جاری 900میلیون دلار است، تصریح کرد: با برنامه ریزی و حل مشکلات اقتصادی سرمایه گذاران استان امید است تا پایان سال میزان اعتبار به 2میلیارد دلار برسد.

وی با اشاره به اینکه در استان مشکلات موردی و کلی اقتصادی وجود دارد، اظهار کرد: مشکل برگشت ارز صادراتی به دلیل نبود مکانیسم های برگشت ارز به صورت حواله، نبود نقدینگی برخی واحدهای تولیدی و معوقات بانکی از جمله مشکلات استان است.

رئیس کل بانک مرکزی ادامه داد: عدم همکاری برخی از دریافت کنندگان تسهیلات در پرداخت بموقع بدهی ها باعث بوجود آمدن برخی مشکلات شده که در آینده قابل حل است.

همتی با اشاره به رکود برخی شهرک های صنعتی در کشور به دلیل مشکلات مالی خاطرنشان کرد: برای عبور از این رکود، تسهیلاتی را برای واحدهای تولیدی آذربایجان غربی که در حال حاضر تولید و صادرات دارند در نظر گرفته ایم.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها