کد خبر: 350489
|
۱۳۹۸/۰۷/۲۰ ۰۸:۵۰:۰۰
| |

علاءالدین بروجردی:

ایران همواره دست دوستی به سوی کشورهای همسایه دراز کرده است

علاءالدین بروجردی، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، گفت: ما پیوسته دست دوستی را به سوی کشورهای همسایه دراز کردیم ولی عوامل مخرب باعث عدم ایجاد یک رابطه مطلوب شده است.

ایران همواره دست دوستی به سوی کشورهای همسایه دراز کرده است
کد خبر: 350489
|
۱۳۹۸/۰۷/۲۰ ۰۸:۵۰:۰۰

اعتمادآنلاین| علاءالدین بروجردی، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، در خصوص برقراری رابطه با کشورهای همسایه گفت: من فکر می‌کنم امروز هم جمهوری اسلامی ایران آمادگی داشته باشد که با کشور های جنوبی خلیج فارس ارتباطی مبتنی بر منافع و احترام متقابل را داشته باشد.

او ادامه داد: سیاست جمهوری اسلامی ایران که بر اساس قانون اساسی و توسط مقام معظم رهبری تعیین می‌شود در طول همه سال‌های پس از پیروزی انقلاب در دوران حضرت امام(ره) و به ویژه در دوران مقام معظم رهبری در راستای داشتن رابطه خوب با همه کشورهای جهان به ویژه همسایگان و کشور های اسلامی بوده است.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، اضافه کرد: نفوذ آمریکایی‌ها و تاثیر گذاری‌شان در منطقه و شیطنت‌های آنها همیشه یک عاملی بود که ایران هراسی، این ظلم تاریخی را به کشور های همسایه القا می‌کرد و به همین دلیل رابطه ما در جایگاه مطلوب خودش قرار نداشت.

بروجردی بیان کرد: کج‌راهی که عربستان در طول چهار، پنج سال گذشته رفت به خصوص در رابطه با یمن، رابطه نزدیک با رژیم صهیونیستی و کشتار ده ها هزار انسان بی‌گناه در یک کشور اسلامی همسایه اشتباهاتی بود که به نظر من ضرر آن امروز متوجه خود عربستان است و این کشور حتما باید از این اشتباه بزرگ تاریخی عدول پیدا کند.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها