آتش‌سوزی گسترده و فرار مردم از کالیفرنیا + ویدئو

آتش‌سوزی مهیب «سدلریج» که به سرعت در شمال لس‌آنجلس گسترش یافته است، 100 هزار نفر از ساکنان جنوب کالیفرنیا را مجبور به تخلیه خانه‌هایشان کرده است.

آتش‌سوزی گسترده و فرار مردم از کالیفرنیا + ویدئو
کد خبر: 350659
|
۱۳۹۸/۰۷/۲۰ ۱۲:۴۳:۰۶

اعتمادآنلاین| آتش‌سوزی مهیب «سدلریج» که پنجشنبه شب به سرعت در شمال «لس‌آنجلس» گسترش یافت، 100 هزار نفر از مردم جنوب کالیفرنیا را وادار به ترک خانه‌هایشان کرد.

بنا به گزارش خبرگزاری روسی «اسپوتنیک»، این آتش‌ که با وزش بادهای سهمگین شدت پیدا کرد، تاکنون به سوختن حدود دو هزار هکتار از زمین‌ها منجر شده است.

«رالف تارازاس» رئیس اداره آتش‌نشانی لس‌آنجلس روز گذشته (جمعه) به وقت محلی گفت: «شرایط جوی قابل توجه است. شما شاهد آن هستید که باد، خاکستر آتش را تا مسافت‌های قابل توجه جابه‌جا می‌کند و همین امر موجب آغاز آتش‌سوزی‌های دیگر در مکان‌های دیگر می‌شود».

شدت آتش به قدری است که دستور تخلیه اجباری در منطقه‌‌ای با 20 هزار خانه و 100 هزار نفر در جنوب کالیفرنیا صادر شده است.

«جان فرر» آتش‌نشان لس‌آنجلس گفت که وزش باد، مهار آتش‌ را با مشکل مواجه کرده است و آتش‌نشان‌ها نمی‌توانند، آتش‌سوزی مهیب را که همچنان رو به گسترش است، مهار کنند.

فرر ادامه داد: «ما تا زمان کاهش شدت باد منتظر می‌مانیم تا بتوانیم منابع کافی را برای مهار زبانه‌های آتش در محل مستقر کنیم».

مقامات لس‌آنجلس گزارش کردند که یک نفر پنجشنبه شب بر اثر ایست قلبی جان خود را از دست داد اما هنوز مشخص نیست که آیا در هنگام فرار از آتش دچار ایست قلبی شده یا خیر.

مسئولان لس‌آنجلس همچنین تأیید کردند که یک آتش‌نشان نیز در نتیجه آتش‌سوزی سدلریج از ناحیه چشم دچار جراحت شد و از طرف دیگر گزارش‌ها حاکی از آن است که دستکم 25 خانه نیز تاکنون در آتش‌سوزی آسیب دیده است.

مقامات کالیفرنیا روز پنجشنبه هفته گذشته در پی هشدار وزش بادهای سهمگین برق حدود نیم میلیون نفر را قطع کردند تا در نتیجه اتصالات برقی، از خطر آتش‌سوزی جلوگیری کنند و گرچه برق تعداد زیادی مجدداً وصل شده اما همچنان تعداد زیادی از مردم جنوب کالیفرنیا با مشکل قطعی برق روبرو هستند.

منبع: فارس

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها