کد خبر: 350665
|
۱۳۹۸/۰۷/۲۰ ۱۲:۵۵:۲۹
| |

مارک اسپر:

«واشنگتن» کردها را رها نکرده است

وزیر دفاع آمریکا در کنفرانس خبری رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا تاکید کرد: واشنگتن کردهای سوریه را رها نکرده است.

«واشنگتن» کردها را رها نکرده است
کد خبر: 350665
|
۱۳۹۸/۰۷/۲۰ ۱۲:۵۵:۲۹

اعتمادآنلاین| مارک اسپر، وزیر دفاع آمریکا در این کنفرانس خبری با تاکید بر اینکه واشنگتن کردهای سوریه را رها نکرده است، گفت: هیچ‌کس به ترکیه چراغ سبز نشان نداده است بلکه برعکس در تمام سطوح تلاش کردیم که ترکیه‌ای‌ها این عملیات را آغاز نکنند.

اسپر همچنین گفت که با همتای ترکیه‌ای خود درباره ضربه‌ای که این عملیات می‌تواند به روابط میان واشنگتن و آنکارا وارد کند، صحبت کرده است.

وزیر دفاع آمریکا همچنین این حمله را تهدیدی برای امنیت نیروهای آمریکایی دانست و گفت: حضور ما در سوریه برای حل اختلافات طولانی مدت میان ترک‌ها و کردها نیست.

ژنرال مارک میلی، رئیس ستاد ارتش آمریکا نیز که در این کنفرانس خبری حضور داشت، گفت که هیچ نشانه‌ای مبنی بر اینکه ترکیه قصد داشته باشد حملاتش را متوقف کند، دیده نمی‌شود.

او گفت: عملیات ترکیه در سوریه امنیت پادگان‌هایی که داعشی ها در آن زندانی هستند به خطر می‌اندازد.

این مقام آمریکایی همچنین خاطر نشان کرد: ما با هواپیماهای جنگی و جنگ افزارهای دریایی که بعدا به 14 هزار سرباز آمریکایی در منطقه ملحق می‌شوند، حضورمان را تقویت خواهیم کرد.

میلی گفت: ما جز در دو منطقه‌ای که نیروهایمان از آن جا خارج شده‌اند کنار کردها هستیم و هنوز کردها بر زندان‌هایی که داعشی‌ها در آن هستند تسلط دارند.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها