کد خبر: 350684
|
۱۳۹۸/۰۷/۲۰ ۱۳:۳۵:۴۴
| |

علی قربانی، عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس:

یکی از مشکلات در کشور، تمرکزگرایی است/ وزارت‌خانه‌ها می‌توانند برخی اختیارات خود را به استان‌ها واگذار کنند

علی قربانی، عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی، گفت: یکی از مشکلات در کشور،  تمرکزگرایی است و در این زمینه قانون باید اصلاح شود اما وزارت‌خانه‌ها می‌توانند برخی اختیارات خود را به استان‌ها واگذار کنند.  

یکی از مشکلات در کشور، تمرکزگرایی است/ وزارت‌خانه‌ها می‌توانند برخی اختیارات خود را به استان‌ها واگذار کنند
کد خبر: 350684
|
۱۳۹۸/۰۷/۲۰ ۱۳:۳۵:۴۴

اعتمادآنلاین| علی قربانی، عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی، روز شنبه در نشست شورای برنامه ریزی و توسعه خراسان شمالی اظهار داشت: باید کارها ابتدا، در سطح پایین بررسی و تصمیم گیری شود، چه بسا دیدگاه ها و نظرهای در مسئولان سطح بالا باشد که مبنای آن برای کل مملکت یک نسخه، پیچیده و نوشته می شود.

نماینده مردم بجنورد، راز و جرگلان، گرمه، جاجرم و مانه و سملقان در مجلس شورای اسلامی در بخش دیگر سخنان خود گفت: اگر وابستگی به نفت قطع می شد، جلوی فرار مالیاتی گرفته می شد، مالیات بنگاه ها و شرکت های بزرگ و یا خانه های خالی گرفته می شد شاید اکنون وابستگی به پول نفت کمتر بود و تحریم ها کاملا بی اثر می شد، اکنون به این نتیجه رسیده ایم که باید از بنگاه های اقتصادی زیر نظر آستان قدس رضوی و نیروی های مسلح، مالیات دریافت شود.

وی اظهار داشت: کشوری که در سلول های بنیادین رتبه دوم جهان را دارد و در تولید نفت و گاز در رتبه‌های نخست قرار دارد نباید نگران این باشد که نفت را نمی خرند.

قربانی گفت: ایران، پس از کشور ونزئولا، ارزان ترین بنزین را دارد، در دولت آقای روحانی بنزین از چهار هزار ریال به هفت هزار ریال و سپس به 10 هزار ریال افزایش یافت اما در یکی دو سال گذشته، افزایش قیمت این محصول با جو روانی روبه رو شده است.

وی با اشار به اینکه سالانه چندین هزار میلیارد تومان یارانه نقدی پرداخت می شود اظهار داشت: در جلسه غیر علنی مجلس اعلام شد که 1300 هزار میلیارد تومان یارانه پنهان در کشور پرداخت می شود، و این مواردی است که پیش از این مطرح نشده و اکنون مطرح می شود.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها