کد خبر: 350745
|
۱۳۹۸/۰۷/۲۰ ۱۴:۴۴:۲۹
| |

انحصار از زبان انگلیسی برداشته می شود

عضو هیات رئیسه کمیسیون آموزش مجلس هدف اصلی طرح یک فوریتی رفع انحصار از زبان انگلیسی تلنگری به سیستم آموزشی کشور دانست و گفت: هدفمند کردن و ارتقای آموزش زبان انگلیسی در مدارس از اهداف دیگر این طرح است.

انحصار از زبان انگلیسی برداشته می شود
کد خبر: 350745
|
۱۳۹۸/۰۷/۲۰ ۱۴:۴۴:۲۹

اعتمادآنلاین| علیرضا سلیمی در مورد طرح یک فوریتی رفع انحصار از زبان انگلیسی گفت: 57نماینده مجلس طرح یک فوریتی رفع انحصار از زبان انگلیسی در نظام آموزش همگانی کشور را به هیأت‌رئیسه مجلس ارسال کردند؛ بر اساس آن آموزش زبان‌ انگلیسی از برنامه مدارس اختیاری اعلام شده و دانش‌آموزان برای یادگیری می‌توانند به آموزشگاه‌های آزاد مراجعه کنند.

نماینده مردم محلات و دلیجان در مجلس شورای اسلامی افزود: در ارائه این طرح حذف زبان انگلیسی مطرح نیست، هدف اصلی این طرح برداشتن انحصار از زبان انگلیسی است، هدفمندی و ارتقای آموزش زبان انگلیسی در مدارس از اهداف دیگر این طرح است؛ این طرح فعلا به صورت ایده مطرح شده و احتمال تایید آن در کمیسیون آموزش مجلس بسیار ضعیف است اگر طرحی به کمیسیون ارائه شود روی آن بحث و گفتگو بسیار می شود تا تایید گردد.

تلنگری به سیستم آموزشی

نماینده مردم در مجلس دهم تصریح کرد: هدف اصلی از ارائه این طرح تلنگری است به سیستم آموزشی کشور که بتوانند در ارائه این درس بهینه و خلاق تر عمل کنند تا دانش آموزان رغبت بیشتری برای یادگیری این درس داشته باشند ؛ متاسفانه در حال حاضر بعد از کلی تدریس زبان انگلیسی در مدارس و دانشگاهها هنوز شاهد دانش آموزان و دانشجویانی داریم که در این درس ضعیف هستند.

انحصار از زبان انگلیسی برداشته می شود

عضو هیات رئیسه کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی یادآور شد:هدف دیگر از ارائه این طرح بحث انحصاری بودن زبان انگلیسی است، ما در کنار زبان انگلیسی، زبان های دیگر از جمله آلمانی و فرانسه و دیگر زبان ها را نیز داریم . در این بین دانش آموزانی وجود دارند که علاقمند به یادگیری این زبان ها هستند؛ اگر این طرح تایید شود انحصار از زبان انگلیسی برداشته می شود و دانش آموزان می توانند زبان های دیگر را یاد بگیرد.

تدریس زبان انگلیسی به صورت حرفه ای در مدارس

وی در ادامه تاکید کرد: در ارائه این طرح بحث آموزش درمراکز آزاد عنوان شده است یعنی دانش آموزانی که توانایی مالی برخوردار هستند می تواند از طریق آموزشگاه ها زبان های خارجی دیگر را آموزش ببینند؛ این گزینه حتما اجحافی در حق دانش آموزانی است که شرایط آموزش درمراکز آزاد نداشته در این میان باید توجه کنیم اگر این طرح اجرایی شود بسیاری از دانش آموزان برای یادگیری این درس به مراکز آزاد رجوع می کنند و تعداد محدودی از دانش آموزان متقاضی یادگیری دروس زبان انگلیسی در مدارس خواهد بود و معلم فرصت بیشتری برای تدریس زبان انگلیسی به صورت حرفه ای خواهد داشت.


سلیمی در ادامه یادآور شد: بحث حذف زبان انگلیسی در دستور کار مجلس نیست صرفا برای ارتقای زبان انگلیسی این طرح مطرح شده است؛ در حال حاضر نه معلمان از این نحوی تدریس زبان انگلیسی راضی هستند و نه دانش آموزان و نتیجه این امر ورود دانش آموزان و دانشجویان برای یادگیری دوباره این درس در آموزشگاه های آزاد است .

طرح یک فوریتی رفع انحصار از زبان انگلیسی یک ایده است

عضو هیات رئیسه کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی گفت: این طرح نیازمند بررسی کارشناسی و استفاده از نظرات مسئولان آموزش و پرورش، وزارت علوم و نظرات کارشناسان متخصص در این حوزه است؛ باز هم تاکید می کنم این طرح یک ایده است باید در کمیسیون مطرح و بعد به صحن ارائه گردد.

منبع:خانه ملت

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها