کد خبر: 350760
|
۱۳۹۸/۰۷/۲۰ ۱۴:۵۴:۴۸
| |

عضو هیئت مدیره اتحادیه مرغداران گوشتی:

افت 1.5 درصدی قیمت مرغ در بازار/حداکثر خرید تضمینی مرغ باید 50 هزار تن باشد

حجت از افت 1.5 درصدی قیمت مرغ نسبت به اواخر هفته گذشته در بازار خبر داد و گفت: امروز قیمت هر کیلو مرغ گرم 13 هزار و 200 تا 13 هزار و 800 تومان است.

افت 1.5 درصدی قیمت مرغ در بازار/حداکثر خرید تضمینی مرغ باید 50 هزار تن باشد
کد خبر: 350760
|
۱۳۹۸/۰۷/۲۰ ۱۴:۵۴:۴۸

اعتمادآنلاین| عظیم حجت عضو هیئت مدیره اتحادیه مرغداران گوشتی کشور درباره آخرین تحولات بازار مرغ گفت: امروز قیمت هر کیلو مرغ زنده درب مرغداری از 9 هزار و 300 تا 9 هزار و 400 تومان و مرغ آماده به طبخ در خرده فروشی‌ها 13 هزار و 200 تا 13 هزار و 800 تومان در نوسان است.

وی ازدیاد عرضه در برابر تقاضا را دلیل اصلی افت 1 تا 1.5 درصدی قیمت مرغ نسبت به اواخر هفته گذشته در بازار اعلام کرد و گفت: با توجه به شرایط کنونی انتظار می‌رود که مدیریت دقیقی طی روز‌های آتی در عرضه صورت گیرد تا روند ثبات قیمت مرغ در بازار استمرار یابد.

حجت با اشاره به اینکه قیمت مرغ از ابتدا تا پایان هفته 2 تا 3 درصد نوسان دارد، بیان کرد: با توجه به روند عادی تولید و علل خاص در عرضه مازاد مرغ در برخی روز‌ها پیش بینی می‌شود که به طور کلی قیمت مرغ تا پایان ماه در همین حد بماند، اما واسطه گری در این موضوع ممکن است به نابودی صنعت مرغداری دامن بزند.

عضو هیئت مدیره اتحادیه مرغداران گوشتی درباره آخرین وضعیت جوجه ریزی افزود: بنابر آمار میزان جوجه ریزی مهر در مقایسه با شهریور به سبب آزاد شدن صادرات جوجه و اختصاص بخشی از تولید به این سمت، 5 درصد کاهش یافته است.

وی از افزایش 50 درصدی قیمت جوجه یکروزه نسبت به هفته گذشته در بازار خبر داد و گفت: هم اکنون متوسط قیمت هر قطعه جوجه یکروزه 3 هزار تومان است که با توجه به روند صعودی قیمت جوجه، اگر دست‌های پنهان بر این موضوع دامن بزنند، مرغداران در امر جوجه ریزی دچار تردید می‌شوند که این امر اثر خود را در ماه‌های آتی بر بازار مرغ می‌گذارد.

حجت آزاد سازی صادرات جوجه یکروزه و حذف برخی گله‌های با سن کم از فارم‌های تولید در ماه‌های اخیر را دلیل اصلی نوسان قیمت مرغ در بازار اعلام کرد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها