«اعتمادآنلاین» از آخرین وضعیت لژیونرهای والیبال ایران در لیگ‌های معتبر جهان گزارش می‌دهد:

آیا عملکرد لژیونرهای والیبال موفق بوده است؟/ عطایی: باید اعتراف کنیم لیگ ایران، لیگ حرفه‌ای نیست/ محمد موسوی تصمیم درستی گرفت

بهروز عطایی، کارشناس والیبال، گفت: محمد موسوی جزو بهترین‌های دنیاست و می‌تواند در لیگ لهستان موفق باشد.

آیا عملکرد لژیونرهای والیبال موفق بوده است؟/ عطایی: باید اعتراف کنیم لیگ ایران، لیگ حرفه‌ای نیست/ محمد موسوی تصمیم درستی گرفت
کد خبر: 350775
|
۱۳۹۸/۰۷/۲۵ ۱۵:۱۰:۰۰

اعتمادآنلاین| منیژه موذن- سیدمحمد موسوی، مدافع وسط تیم ملی والیبال ایران و یکی از بهترین مدافعان والیبال، به عنوان لژیونر راهی تیم اولشتن لهستان شده است. تیم ملی والیبال ایران جزو 10 تیم برتر جهان در سال‌های گذشته بوده است اما با وجود این، عملکرد لژیونرهای ایران در لیگ‌های معتبر والیبال جهان چندان اثرگذار نبوده است. پیش از سیدمحمد موسوی، بازیکنانی همچون سعید معروف، میلاد عبادی‌پور، فرهاد قائمی، مجتبی میرزاجان‌پور و امیر غفور هم لژیونر شدن را تجربه کرده‌اند.

سعید معروف یکی از لژیونرهایی بود که برای یک نیم‌فصل به تیم زنیت کازان روسیه پیوست و اگرچه با این تیم قهرمان لیگ قهرمانان اروپا هم شد، اما به دلیل اینکه در اواخر فصل به یک نیمکت‌نشین تبدیل شده بود، در پایان فصل به کشورمان و باشگاه‌های داخلی بازگشت.

محمدجواد معنوی‌نژاد و میلاد عبادی‌پور 2 والیبالیست دیگری بودند که با پیوستن به تیم‌های ورونا ایتالیا و اسکرا لهستان، نخستین بازیکنان ایرانی شاغل در سری‌ آ ایتالیا و سوپرلیگ لهستان شدند. این 2 بازیکن با عملکرد خوب خود به مهره کلیدی ورونا و اسکرا تبدیل شدند و عبادی‌پور در پایان فصل جام قهرمانی لیگ لهستان را هم تصاحب کرد.

محمد موسوی آخرین بازیکنی است که از والیبال ایران به اروپا رفته. او در مراسم معارفه خود در تیم اولشتن لهستان گفت: «این اولین تیم من در خارج از ایران است. من الان کاملاً آماده هستم و احساس خوبی دارم. می‌خواهم با تیم جدیدم تمرین کنم و شناخت بیشتری از اعضای تیم به دست آورم. امیدوارم فصل خوبی در انتظار تیم ما باشد. البته در بازی‌هایی که دیدم تیم شرایط خوبی داشت و امیدوارم در آینده بهتر از این هم شود.»

عطایی: تصمیم موسوی درست بود

بهروز عطایی، کارشناس والیبال، در گفت‌وگو با اعتمادآنلاین درباره انتقال سید محمد موسوی به لیگ‌ والیبال لهستان گفت: «قطعاً حضور در لیگ‌های معتبر دنیا برای هر بازیکنی اتفاق خوبی است. در لیگ‌های معتبر بازیکنان متوجه فشار بازی‌ها می‌شوند. باشگاه‌ها با بازیکنان تعارف ندارند و به دلیل فشردگی لیگ و تمرینات بازیکنان نحوه زندگی حرفه‌ای را یاد می‌گیرند. محمد موسوی تصمیم درستی گرفت.»

عطایی در ارتباط با تفاوت لیگ والیبال ایران با دیگر کشورها گفت: «باید اعتراف کنیم لیگ ایران، لیگ حرفه‌ای نیست. مربیان کمی هستند که بتوانند بازیکنان را مجاب به رفتار حرفه‌ای کنند. ضمن اینکه زمان لیگ ایران بسیار کوتاه است.»

عطایی در مورد عملکرد بازیکنان نسل طلایی والیبال ایران به عنوان لژیونر گفت: «از نظر من این نسل در لیگ‌های معتبر دنیا موفق بودند. والیبال ما جزو 10 تیم برتر دنیا و در جهان شناخته‌شده است. بازیکنانی همچون امیر غفور و میلاد عبادی‌پور در ایتالیا و لهستان بسیار موفق بودند. سعید معروف هم در روسیه عملکرد خوبی داشت.»

یکی از دلایلی که تعداد لژیونرهای والیبال ایران با وجود درخشش در عرصه‌های بین‌المللی کم بود، شرایط مطلوب لیگ ایران برای بازیکنان بود. لیگی کم‌فشار با شرایط و درآمد کافی. بهروز عطایی کارشناس والیبال دلیل اقبال بازیکنان به لژیونر شدن در 2 سال اخیر را این‌گونه بیان کرد: «پیش از بالا رفتن قیمت ارز ترجیح بازیکنان به ماندن در کشور بود. شرایط در لیگ ایران برای بازیکنان مناسب بود و پول بیشتری هم دریافت می‌کردند. اما با بالا رفتن قیمت ارز علاقه والیبالیست‌ها برای پیوستن به تیم‌های خارجی بیشتر شده است.»

عطایی درباره آینده موسوی در لهستان گفت: «محمد موسوی جزو بهترین‌های دنیاست. او می‌تواند به تیم‌های بهتر برود و در لیگ لهستان موفق باشد.»

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها