کد خبر: 350813
|
۱۳۹۸/۰۷/۲۰ ۱۶:۲۰:۵۳
| |

پورابراهیمی، عضو کمیسیون اقتصادی مجلس:

تحریم‌ها مسیر جدیدی در کشور آغاز کرد/ عمده کالاهای وارداتی بومی‌سازی شد

محمدرضا پورابراهیمی، عضو کمیسیون اقتصادی مجلس، گفت: امروز کشور ایران با فشار دشمن، مسیر حرکت جدیدی را آغاز کرده است و بخش عمده‌ای از کالاهای وارداتی در داخل کشور تولید می‌شود.

تحریم‌ها مسیر جدیدی در کشور آغاز کرد/ عمده کالاهای وارداتی بومی‌سازی شد
کد خبر: 350813
|
۱۳۹۸/۰۷/۲۰ ۱۶:۲۰:۵۳

اعتمادآنلاین| محمدرضا پورابراهیمی، عضو کمیسیون اقتصادی مجلس، امروز در همایش تجلیل از واحدهای تولیدی نمونه استان گفت: ما در کشور باید بتوانیم به‌گونه‌ای عمل کنیم که صادرات مسیر خودش را طی کند و در واردات بتوانیم با رویکرد توان داخلی، جایگزین وارداتی باشیم که ارز را از کشور خارج می‌کند.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس با بیان اینکه سال گذشته با تصمیم نظام از 7 هزار رقم کالایی که واردات کالایی آن به کشور انجام می‌شد واردات 1400 قلم کالا ممنوع شد، عنوان کرد: در گزارشی که از مجلس پیگیر آن بودیم در کالاهایی که ظرفیت تولید داخلی وجود داشت خوشبختانه خبرها حاکی از این است که بخش عمده‌ای از اینها به واسطه همین تصیمی که آمریکایی‌ها گرفتند و با سیاستی که در کشور اتخاذ شد امروز در داخل کشور تولید می‌شود.

وی با اشاره به تشکیل و فعالیت شرکت‌های دانش‌بنیان در کشور برای حرکت در این مسیر بیان داشت: یکی از شرکت‌های معدنی یک‌زهزار و 200 قطعه مورد نیاز خود را بومی‌سازی کرده و امروز کشور ما با فشار دشمن، مسیر حرکت جدید را آغاز کرده است.

پورابراهیمی با بیان اینکه خیلی از تولیدات امروز در کشور و کالاهایی که برای اولین‌بار تولید می‌شود تقریبا توانسته مجوزهای لازم را اخذ کند و این کالا می‌تواند صادرات هم داشته باشد، بیان کرد: نقش استاندارد در این فضا بسیار مهم و حیاتی است.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به اینکه اصلاح قانون استاندارد هم دست استاندارد را برای تعامل با بخش خصوصی باز کرده و هم ماموریت‌های سازمان را افزایش داده است، اظهار کرد: این سازمان می‌تواند به افزایش توانمندی‌های اقتصادی در سطح کشور کمک کند.

وی با بیان اینکه باید کالاهای مشمول استاندارد اجباری تعداد آن افزایش یابد، عنوان کرد: موارد دیگری هم تصویب شده و مجلس در حوزه قانون‌گذاری انجام وطیفه کرده و مسیر حرکت خود را طی می‌کند.

پورابراهیمی با تأکید بر اینکه باید بین ساختار تدوین استاندارد و در حوزه اجرای آن تفکیک باشد، گفت: سازمان‌هایی هستند که استاندارد را تعریف و اجرا می‌کنند و این پارادوکس در اینجا ایجاد اشکال می‌کند و باید اشکالات برطرف شود.

وی از حل مشکلات صادرات و کشاورزی در حوزه استاندارد در استان کرمان خبر داد و خاطرنشان کرد: توصیه به سازمان استاندارد این است که کمک کند به مجموعه‌های خصوصی که در رسیدن به اهداف و اقدامات خود بتوانند موفق باشند.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه استانداردها می‌توانند به صادرات کمک کنند، خاطرنشان کرد: یکی از ظرفیت‌های بازار سرمایه این است که محصولات را استانداردسازی می‌کند و همکاری با بازار سرمایه بسیار موثر است.

منبع: فارس

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها