کد خبر: 350914
|
۱۳۹۸/۰۷/۲۱ ۰۸:۵۴:۲۴
| |

پیام مجرد، عضو شورای مرکزی حزب کار: 

راهپیمایی اربعین برادری بین‌مردم ایران و عراق را بیش‌تر کرده‌ است

پیام مجرد، فعال سیاسی اصلاح‌طلب و عضو شورای مرکزی حزب کار، تاکید کرد که مراسم اربعین نه تنها برای شیعیان، بلکه برای مسلمانان جهان اهمیت بسیار زیادی دارد.

راهپیمایی اربعین برادری بین‌مردم ایران و عراق را بیش‌تر کرده‌ است
کد خبر: 350914
|
۱۳۹۸/۰۷/۲۱ ۰۸:۵۴:۲۴

اعتمادآنلاین| پیام مجرد، فعال سیاسی اصلاح‌طلب و عضو شورای مرکزی حزب کار، در ارتباط با اهمیت راهپیمایی اربعین گفت: اربعین بازخوانی مجدد پیام عاشورا است. حضرت زینب(س) اولین بار بعد از اسارتشان در اربعین به زیارت برادرشان رفتند و در آن ایام برای زنده ماندن یاد پیام عاشورا و اسلام ناب تلاش‌های زیادی کردند؛ از همین رو مراسم اربعین نه تنها برای شیعیان، بلکه برای مسلمانان جهان اهمیت بسیار زیادی دارد.

وی ادامه داد: راهپیمایی اربعین یک اتفاق بزرگ است که بایدآن را هم از زاویه اسلام‌ناب هم از زاویه امت اسلامی و هم از زاویه روابط منطقه‌ای مورد بررسی قرار داد.

این عضو شورای مرکزی حزب اسلامی کار خاطر نشان کرد: ایران به عنوان اولین و اصلی ترین کشوری که راهپیمایی اربعین را طی سالیان گذشته دنبال کرده است به خوبی اهمیت این مراسم را می‌داند. این مراسم نمادی از اتحاد امت واحده مسلمان است که می‌تواند از زورگویی‌های سایرین جلوگیری کند؛ چراکه در این میان عده‌ای هستند که می‌خواهند از امت واحده مسلمانان سوء استفاده کنند.

وی ادامه داد: در دوسال گذشته به واسطه نفاق‌هایی که کشورهای خارجی مثل انگلیس و آمریکا در میان کشورهای مسلمان ایجاد کرده‌اند؛ اتفاق‌هایی در نزدیکی مراسم اربعین می‌افتد. چرا اعتراضات عربی فقط در زمان راهپیمایی اربعین ایجاد می‌شود؟ جواب این سوال در تحریک خارجی ‌ها است.

مجرد در انتقاد از نظریه‌هایی که ایران را عامل تنش در عراق می‌داند نیز گفت: دولت ایران هیچ سودی از هرج و مرج درکشورها بویژه کشور دوست و همسایه مثل عراق نمی‌برد. اما عده‌ای به‌واسطه این که راهپیمایی اربعین صادر شده از کشور است به دنبال برهم زدن آرامش این راهپیمایی بزرگ هستند تا بحث امت واحده‌ای که مقام معظم رهبری و دولت جمهوری اسلامی ایران بر آن تاکید دارند تحت شعاع سیاسی کاریشان قرار بگیرد.

وی تصریح کرد: مشخص است که جمهوری اسلامی ایران نباید مقابل این توطئه‌ها کوتاه بیاید. طی سال‌های گذشته که این راهپیمایی باشکوه اتفاق افتاده پیام‌های برادری بین کشورهای عربی و ایران بیش‌تر شده است. زمانی می‌گفتیم میان کشورهایی مثل ایران و عراق روابط سیاسی وجود دارد؛ الان علاوه بر روابط سیاسی ممتاز، روابط عاطفی و برادری هم میان کشورهای ایران، عراق ، افغانستان و پاکستان هم ایجاد شده است.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها