«فرانسه» فروش تسلیحات به ترکیه را متوقف می‌کند

وزارتخانه‌های امور خارجه و دفاع فرانسه از توقف فروش و صادرات تسلیحات فرانسه به ترکیه خبر دادند.

«فرانسه» فروش تسلیحات به ترکیه را متوقف می‌کند
کد خبر: 350926
|
۱۳۹۸/۰۷/۲۱ ۰۹:۰۶:۰۹

اعتمادآنلاین| وزارتخانه‌های امور خارجه و دفاع فرانسه اعلام کردند که فروش تسلیحات این کشور به ترکیه را به دلیل آنکه ممکن است در عملیات سرکوب آنکارا علیه شبه نظامیان کُرد سوریه به کار رود، متوقف می‌کنند.

در بیانیه مشترکی که این دو وزارتخانه فرانسه روز شنبه منتشر کردند، آمده است: «با امید و انتظار برای پایان یافتن این تهاجم، [دولت] فرانسه تصمیم گرفته است که تمام برنامه‌ها برای صادرات تسلیحات خود به ترکیه را به دلیل آنکه ممکن است تسلیحات مزبور در تهاجم [علیه سوریه] بکار روند، به حالت تعلیق درمی‌آورد. این تصمیم به فوریت اجرا می‌شود».

تعلیق فروش تسلیحات به ترکیه در حالی مطرح می‌شود که وزرای اتحادیه اروپا خود را برای شرکت در نشست هفته آینده لوکزامبورگ آماده می کنند؛ نشستی که هدف آن طرح‌ریزی یک پاسخ مناسب به «عملیات بهار صلح» ترکیه است.

«ژان ایو لودریان» وزیر خارجه فرانسه در بیانیه ای مشترک با همتایان بلژیکی، استونیایی، آلمانی، لهستانی و انگلیسی خود از رئیس‌جمهور ترکیه خواست تا عملیات نظامی در شمال سوریه را متوقف کند.

در این بیانیه آمده است: «تجدید خصومت‌های مسلحانه در شمال شرق [سوریه] ثبات کل منطقه را بیش از پیش تضعیف ساخته و با تحمیل درد و رنج بر غیرنظامیان، به آوارگی گسترده‌تر که باعث افزایش شمار پناهجویان خواهد شد، دامن می‌زند».

منبع: مهر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها