کد خبر: 350934
|
۱۳۹۸/۰۷/۲۱ ۰۹:۱۶:۰۰
| |

«گاوها» گروه‌های دوستی تشکیل می‌دهند

بررسی‌های محققان نشان می‌دهد گاوها و به‌خصوص گاوهای جوان میان خود حلقه‌ها و گروه‌های دوستی تشکیل می‌دهند و وقتی که دوستان نزدیک‌شان از آنها دور می‌شوند، دچار نگرانی می‌شوند.

«گاوها» گروه‌های دوستی تشکیل می‌دهند
کد خبر: 350934
|
۱۳۹۸/۰۷/۲۱ ۰۹:۱۶:۰۰

اعتمادآنلاین| اگر چه از نظر انسان گاوها موجوداتی بی‌تفاوت و مشابه به هم به نظر می‌رسند، اما در واقع این طور نیست و گاوهایی که معمولا در گروه‌های بزرگ کنار هم زندگی می‌کنند، حلقه‌های دوستی مختلفی را تشکیل می‌دهند.

بررسی‌های پژوهشگران دانشگاه تورت همپتون انگلیس نشان می‌دهد که اگر دو گاو بیش از یک‌چهارم وقت خود را در روز در کنار یکدیگر سپری کنند، می‌توان آنها را دارای روابط دوستانه و نزدیک با یکدیگر دانست.

بر همین اساس، مستحکم‌ترین روابط دوستی میان گاوهای جوان‌تر وجود دارد که هفت تا 11 ماهه هستند. در این دوره گاوها رفتار اجتماعی بسیار مثبتی دارند ولی با گذشت زمان و پیرترشدن گاوها، این روابط تضعیف می‌شود.

همچنین در زمانی که یک یا چند گاو حتی به مدت 30 دقیقه از حلقه های دوستی جدا می شوند، ضربان قلب گاوهای دیگر کاهش چشمگیری می یابد و با بازگشت آنها به گله ضربان قلب سایر اعضا به حالت عادی باز می‌گردد. البته این ابراز احساسات میان گاوها در سنین بالاتر کاهش می یابد.

اگر مدت زمان جدایی گاوها از گله به دو هفته یا بیشتر برسد، رفتار بقیه اعضای گله تغییر کرده و حتی میزان تولید شیر آنها کاهش می‌یابد.

منبع: مهر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها