محمد فیضی، نماینده مردم اردبیل در مجلس:

ارائه لایحه تشکیل نظام صنفی هنرمندان امری ضروری است

محمد فیضی، نماینده مردم اردبیل در مجلس شورای اسلامی، با تاکید بر این‌که تشکیل نظام صنفی هنرمندان امری ضروری در حوزه توسعه فرهنگ و هنر کشور است، گفت: لازم است برای عملی شدن این موضوع لایحه‌ای به مجلس شورای اسلامی ارائه شود.

ارائه لایحه تشکیل نظام صنفی هنرمندان امری ضروری است
کد خبر: 351040
|
۱۳۹۸/۰۷/۲۱ ۱۱:۱۹:۲۵

اعتمادآنلاین| محمد فیضی، نماینده مردم اردبیل در مجلس شورای اسلامی، در نطق میان دستور جلسه علنی امروز مجلس خطاب به رئیس جمهور گفت: در شرایط کنونی تحریم‌ها از نقش مهم توسعه مناطق آزاد تجاری باخبر هستید؟، لایحه ایجاد مناطق آزاد تجاری تصویب شد و از سوی شورای نگهبان ایراداتی نسبت به آن وارد دانسته شد، اما یکسال است برای رفع ایرادات گرفتار بروکراسی است. اکنون که مشکلات مالی مناطق ویژه در جلسات هیات دولت برگزار شد لازم است نظر نهایی را به کمیسیون اقتصادی ارجاع کنید. مرزنشینان سال‌ها است که منتظر تصویب این قانون هستند.

وی خطاب به وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: مکرر در جلسات به این توافق رسیدیم که برای حمایت از هنر اصیل ایران زمین و هنرمندان تشکیل یک نظام صنفی برای هنرمندان لازم است و ضروری است در این جهت لایحه‌ای به مجلس شورای اسلامی ارائه شود. این نظام صنفی می‌تواند مهم‌ترین زیرساخت توسعه فرهنگ و هنر در کشور باشد. هنرمندان سازماندهی مشخصی ندارند و سازوکاری برای شناسایی، تقدیر و تشویق آنها در دست نیست و هیچ محرکی برای انگیزه‌بخشی برای آنها نداریم. به نظر می‌رسد این ضرورت مبرهن باید مورد توجه باشد و لایحه‌ای با قید فوریت در این زمینه به مجلس ارائه شود.

نماینده مردم اردبیل در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: طرح شفافیت آرای نهادهای تقنینی که طرحی جامع بود کلیه نهادهای قانون‌گذاری را ملزم به شفافیت آرای خود می‌کند. به دلیل مطالبه عمومی و حواشی‌ پیش آمده این طرح باید در مجلس شورای اسلامی تصویب شود. از هیات رییسه انتظار می‌رود که اقدامات لازم را جهت ارجاع سریع این طرح به صحن انجام دهد.

این عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس خطاب به افرادی که در این خصوص بی‌محابا به مجلس شورای اسلامی توهین کردند خواست که به رای آوردن این طرح در مجلس شورای اسلامی کمک کنند و در گفته‌های خود انصاف را مورد توجه قرار دهند.

نماینده مردم اردبیل در مجلس شورای اسلامی، در تذکری به وزیر ارتباطات اظهار کرد: حتما برای ما، شما و مردم پیش آمده که در برخی پیامک‌ها شاهد برخی مسائل تبلیغاتی بوده‌ایم برای مثال در پیامکی گفته می‌شود اگر فال حافظ می‌خواهید عدد 1 را بفرستید و روزانه مبلغ زیادی قبض آنها زیاد شده و از اعتبار سیم‌کارت‌های اعتباری کم می‌شود. از آنجایی که استقبال از این گونه پیام‌ها کم است برخی فریبکاری می‌کنند و با استفاده از برخی اپلیکیشن‌ها به بهانه‌های مختلف نظیر قرعه‌کشی روزانه از کاربران کسب درآمد می‌کنند در واقع از آنها دزدی می‌شود.اپراتورها باید به این موضوعات توجه کنند. آقای وزیر با رفتارهای انحرافی مقابله کنید، مجلس شورای اسلامی و مردم با شما همراهی می‌کنند.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها