رئیس شورای عالی استان‌ها:

لایحه مالیات بر ارزش افزوده اختیارات شوراها را کاهش می‌دهد

رئیس شورای عالی استان‌ها گفت:لایحه مالیات بر ارزش افزوده اختیارات شوراها و منابع درآمدی شهرداری‌ها را کاهش می دهد.

لایحه مالیات بر ارزش افزوده اختیارات شوراها را کاهش می‌دهد
کد خبر: 351059
|
۱۳۹۸/۰۷/۲۱ ۱۱:۴۶:۴۲

اعتمادآنلاین| ‌ مرتضی الویری رئیس شورای عالی استان‌ها در خصوص لایحه مالیات بر ارزش افزوده که در مجلس شورای اسلامی در حال بررسی است، گفت: در این لایحه نباید اختیارات و منابع مالی مدیریت‌های محلی را کاهش دهند.

وی افزود: این لایحه با رویکرد تمرکز‌گرایانه دولت تدوین شده و ‌‌‌در حال حاضر در مجلس شورای اسلامی ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌در مرحله بررسی است، ولی این لایحه باعث محدود کردن اختیارات شوراها در تعیین عوارض و از سوی دیگر منابع درآمدی شهرداری‌ها را کاهش می‌دهد.

رئیس شورای عالی استان‌ها اظهار داشت: با تصویب لایحه قانون مالیات بر ارزش افزوده، شوراهای اسلامی به نهاد تشریفاتی تبدیل می‌شود و شهرداری‌ها و دهیاری‌ها با بحران مالی و توسعه شهری با رکود اقتصادی مواجه می‌شود.

الویری تاکید کرد: 80 درصد منابع درآمدی شهرداری‌ها از طریق مصوبات شوراهای شهر تامین می‌شود و در لایحه مالیات بر ارزش افزوده اختیار این نهاد محلی که از درون جوامع تشکیل شده است و دغدغه ارائه خدمات با کیفیت به شهروندان را دارد، محدود می‌شود.

وی ادامه داد: با توجه به مشکلات اقتصادی کشور بدون افزایش منابع درآمدی شهرداری‌ها و دهیاری‌ها از قانون مالیات بر ارزش افزوده، ارائه خدمات با کیفیت‌‌ توسط شهرداری‌ها و دهیاری‌ها در زمینه محیط زیست، مدیریت پسماند،‌ ایجاد و نگهداری زیرساخت‌های شهری، توسعه و نگهداری حمل و نقل عمومی و خدمات عمومی شهری با مشکل مواجه خواهد شد.

رئیس شورای عالی استان‌ها اظهار داشت: بخش عمده ای از احکام مواد لایحه مالیات بر ارزش افزوده با مواد و احکام قانون آزمایشی مصوب 1387 سنخیت ندارد که این موضوع با مفاد ماده 168 قانون آیین نامه داخلی مجلس شورای اسلامی مغایرت دارد.

منبع: فارس

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها