لوکاکو هم تبدیل به رقیب علی دایی شد

مدعی جدیدی برای عنوان علی دایی از راه می‌رسد؛ لوکاکو خطری جدی‌تز از رونالدو است. روملو لوکاکو در 26‌سالگی به آماری از گل ملی رسید که علی دایی در 31 سالگی به آن دست یافته بود و کریستیانو رونالدو در 29 سالگی.

لوکاکو هم تبدیل به رقیب علی دایی شد
کد خبر: 351080
|
۱۳۹۸/۰۷/۲۱ ۱۲:۱۱:۴۶

اعتمادآنلاین| ‌ بعد از شکسته شدن رکوردهای حسین رضازاده در وزنه‌برداری و شمسایی در فوتسال حالا یکی از اصلی‌ترین رکوردهای باقی‌مانده برای ما رکورد علی دایی است؛ بهترین گلزن ملی تاریخ فوتبال جهان. بازی‌های فیفادی در جریان هستند و مهم‌ترین موضوع، نزدیکی کریستیانو رونالدو به رکورد علی دایی است. رونالدو این هفته هم گلزنی کرد تا فاصله او تا علی دایی به 15 گل برسد اما این دو یک رقیب جدی و البته جدید را برای این عنوان مهم در کنار خود خواهند داشت؛ روملو لوکاکو.

لوکاکو مهاجم 26 ساله بلژیکی است که با تیم‌هایی چون چلسی و اورتون به فوتبال اروپا معرفی شد و سپس به منچستریونایتد پیوست. او حالا پیراهن تیم اینتر را می‌پوشد هر چند در تیم‌های باشگاهی‌اش بر خلاف تیم‌ملی نتوانسته عملکرد رضایت‌بخشی داشته باشد. این مهاجم تنومند، در آخرین بازی تیم‌ ملی بلژیک توانست دو گل دیگر هم بزند تا در هشتاد و سومین بازی ملی، از مرز 50 گل عبور کند؛ اتفاقی که او را نسبت به برترین گلزنان ملی جهان متمایز می‌کند. روملو لوکاکو در 26‌سالگی به آماری از گل ملی رسید که علی دایی در 31 سالگی به آن دست یافته بود و کریستیانو رونالدو در 29 سالگی.

علی دایی 19 سال پیش از مرز پنجاه گل ملی عبور کرد؛ در شرایطی که 31 سال داشت و آخرین سال‌های فوتبالی خود را تجربه می‌کرد. او دروازه مکزیک را در یک بازی دوستانه گشود و سپس در قرن جدید آن‌ قدر گل زد که یکه و تنها، مقام نخست برترین گلزن ملی جهان را در دست داشته باشد.

همین کریستیانو رونالدو که برای جا گذاشتن دایی تقلا می‌کند، در 29 سالگی به 50 گل ملی رسید. در جام‌ جهانی 2014 او موفق شد در مقابل غنا گل پیروزی بخش تیمش را بزند و به این آمار دست یابد. او حالا با 94 گل ملی مهم‌ترین تعقیب‌کننده شهریار فوتبال ایران محسوب می‌شود و بعید است در سال جدید میلادی نتواند به این رکورد برسد. نکته جالب درباره لوکاکو این است که او در بازی با سن مارینو دبل کرد و در واقع از دومین گلزن ملی ایران کریم باقری گذشت. باقری با 50 گل در جایگاه شصتم برترین گلزنان ملی جهان جای دارد. روملو لوکاکو پنجاه و یکمین گل ملی‌اش را به مادرش تقدیم کرد که آن شب تولد 51 سالگی‌اش را جشن گرفته بود.

لوکاکو اگر روند پنج سال اخیر خود را ادامه دهد و هر سال 10 گل ملی بزند، در 31سالگی علی‌دایی را جا می‌گذارد. البته باتوجه به روند فعلی کریستیانو رونالدو، هیچ بعید نیست که او با خلق رکوردی جدید، کار را برای لوکاکو سخت و سخت‌تر کند. به هر حال این رقابتی است که هر روز یک مدعی جدید پیدا می‌کند. دایی که 13 سال است فوتبال را کنار گذاشته، حالا باید بنشیند و گلزنی کریستیانو رونالدو و روملو لوکاکو را ببیند و البته امیدوار باشد تا چند سال بعد، سردار آزمون دوباره این عنوان را به نام فوتبال ایران پس بگیرد.

منبع: دنیای اقتصاد

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها