کد خبر: 351090
|
۱۳۹۸/۰۷/۲۱ ۱۲:۲۵:۲۵
| |

ویزیت رایگان 22 هزار زائر اربعین

رئیس درمانگاه حضرت زهرا (س) جمعیت هلال احمر در هتل ام القری شهر نجف اشرف از ویزیت رایگان 22 هزار زائر اربعین در این درمانگاه به دست پزشکان داوطلب خبر داد.

ویزیت رایگان 22 هزار زائر اربعین
کد خبر: 351090
|
۱۳۹۸/۰۷/۲۱ ۱۲:۲۵:۲۵

اعتمادآنلاین| محمودرضا واحدی جو افزود: از روز چهاردهم تا بیستم مهرماه جاری 47 هزار نفر از زائران ایرانی ورودی به شهر نجف اشرف برای دریافت خدمات پزشکی و درمانی به این درمانگاه مراجعه کرده اند که 22 هزار نفر از سوی پزشکان ویزیت و 25 هزار نفر دیگر نیز خدمات متنوع درمانی از جمله تزریقات، پانسمان، تست فشار و قند خون، اکسیژن تراپی، سرم تراپی، خدمات آزمایشگاهی، نوار قلب، دارو و نظایر آن را دریافت کرده اند.


وی ادامه داد: درمانگاه حضرت زهرا سلام الله علیها (هتل ام القری) در نجف اشرف فقط طی روز شنبه 20 مهر ماه جاری 10 هزار و 336 خدمت به زائران ایرانی اربعین ارائه کرده که چهار هزار و 150 مورد آن ویزیت رایگان پزشکی و 6 هزار و 186 مورد آن خدمات درمانی بوده است.


رئیس درمانگاه حضرت زهرا (س) جمعیت هلال احمر در هتل ام القری شهر نجف اشرف اضافه کرد: این درمانگاه دارای هفت مطب پزشک، اتاق تریاژ، آزمایشگاه و تزریقات است که توسط 100 نیروی مستقر در آن از جمله 18 پزشک عمومی، 6 پزشک متخصص، جراح، 9 نفر فوریت پزشکی، پرستار، تکنسین دارویی، کارشناس مبارزه با بیماری ها، پرسنل، نجاتگران و نظایر آن مشغول به فعالیت است.


واحدی جو تصریح کرد: بیشترین مواردی که در مراجعین به درمانگاه دیده می شود سرماخوردگی، گرمازدگی، تاول پاها و مشکلات حساسیتی بوده و حادترین آنها که منجر به اعزام بیمارستان شد شکستگی، مشکلات قلبی و ریوی بوده است.


وی افزود: در این درمانگاه 112 نیرو همچون پزشکان متخصص اطفال و عفونی، پزشک عمومی، بیهوشی، طب اورژانس، فوریت پزشکی، کارشناس بیماری ها و تکنسین های دارویی مستقر بوده که به صورت شیفت های هشت ساعته، مشغول به خدمت رسانی به زائران اباعبدالله حسین هستند.


رئیس درمانگاه حضرت زهرا (س) جمعیت هلال احمر در هتل ام القری شهر نجف اشرف خاطرنشان کرد: تمامی خدمات ارائه شده اعم از ویزیت، آتل بندی، پانسمان و تحویل دارو مشروط بر انجام مراحل پذیرش و ارائه پاسپورت یا کارت شناسایی معتبر جهت ثبت در سیستم های پذیرش هر درمانگاه، رایگان است.


واحدی جو با اشاره به این که بیشترین عارضه ها در مراجعین به علت عدم رعایت نکات بهداشتی و ایمنی است، گفت: زائران با رعایت نکات بهداشتی همچون شستن دست ها به صورت مداوم به خصوص قبل از خوردن غذا، مصرف آب زیاد در طول شبانه روز، عدم قرارگیری در معرض نور مستقیم آفتاب و دیگر نکات مهم بهداشتی هنگام سفر از ابتلا به بیماری های مختلف جلوگیری خواهند کرد.


مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر به عنوان زیرمجموعه جمعیت هلال احمر و همکار سازمان حج و زیارت، ماموریت اصلی خود را تامین سلامت زائران حج تمتع، عمره و عتبات عالیات قرار داده و تمام تلاش خود را صرف می کند تا زائران سرزمین وحی و عتبات مقدس با اطمینان از حضور امکانات و متخصصان مجرب ایرانی عرصه پزشکی و سلامت در کنار خود، بدون نگرانی از وضعیت جسمانی خود هرچه بیشتر از سفر خود بهره ببرند.


این مرکز پزشکی عهده‌ دار تمامی مسائل بهداشتی و درمانی زائرین ایرانی در سه کشور زیارتی عربستان، عراق و سوریه است که با جذب و بهره گیری از کادر بهداشتی و درمانی مجرب کشور در سطوح مختلف با ایجاد بیمارستان و درمانگاه های عمومی و تخصصی در کشورهای هدف به زائرین ایرانی این کشورها خدمات بهداشتی و درمانی ارائه می‌کند.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها