کد خبر: 351098
|
۱۳۹۸/۰۷/۲۱ ۱۲:۵۰:۲۸
| |

نماینده دائم روسیه در اتحادیه اروپا:

برای روسیه اهمیتی ندارد چه کسی رئیس‌جمهور آمریکا باشد

«ولادیمیر چیژوف» نماینده دائم روسیه در اتحادیه اروپا تأکید کرد، این کشور هرگز در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا دخالت نمی‌کند و برای مسکو اهمیتی ندارد چه کسی اکنون در کاخ سفید است.

برای روسیه اهمیتی ندارد چه کسی رئیس‌جمهور آمریکا باشد
کد خبر: 351098
|
۱۳۹۸/۰۷/۲۱ ۱۲:۵۰:۲۸

اعتمادآنلاین| روزنامه «ایزوستیا»، چاپ مسکو امروز نوشت: «ولادیمیر چیژوف» نماینده دائم روسیه در مقر اتحادیه اروپا روز شنبه در مجمع عمومی جهانی «گفت‌وگوی تمدن‌ها» اعلام کرد که مسکو هرگز در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا مداخله نکرده و نخواهد کرد و برای روسیه هیچ اهمیتی ندارد که چه کسی در سال 2020 رئیس جمهوری ایالات متحده شود.

در جریان این مباحثات بین المللی که کارشناسانی از برخی کشورهای عضو اتحادیه اروپا در آن شرکت داشتند، به این مسئله اعتراف شد که در حال حاضر امنیت اروپا در معرض خطر قرار دارد و دلیل آن، به عقیده کارشناسان اروپایی، دقیقاً غیرقابل پیش بینی بودن خط مشی «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکاست که به گفته یکی از سخنرانان، «سرباز پیاده‌ای در دستان روسیه» است.

دیپلمات روس در پاسخ به این ادعا بار دیگر تاکید کرد که روسیه هرگز در انتخابات آمریکا دخالت نکرده است. وی گفت: «روسیه هرگز ضرورتی برای این کار نداشته است. برای ما اهمیتی ندارد که در حال حاضر چه کسی در کاخ سفید است یا چه کسی در انتخابات سال 2020 به سمت ریاست جمهوری آمریکا خواهد رسید.»

چیژوف همچنین یادآور شد که روسیه برای ازسرگیری کانال‌‌های گفت‌وگو با اتحادیه اروپا درباره مسائل امنیتی آمادگی دارد، ولی تعصب برخی کشورهای اتحادیه اروپا به آنها اجازه نمی‌دهد تا به ضرورت این مسئله اعتراف کنند.

این دیپلمات بلندپایه توجه شرکت کنندگان در این نشست را به بحران‌های چندجانبه‌ای جلب کرد که در حال حاضر اتحادیه اروپا با آنها مواجه است. وی یادآور شد: «ما شاهد ادامه بحران مالی- بحران یورو هستیم که فعلاً وارد فاز آرام‌تری شده است. بحران مهاجرت همچنان ادامه دارد که می توان آن را به آتشفشان خفته تعبیر کرد که هر لحظه می‌تواند فوران کند و روند برگزیت هم که نظام حاکم بر اتحادیه اروپا را بهم زده است.»

ولادیمیر چیژوف با اشاره به ضرورت همکاری بروکسل و مسکو برای تامین امنیت قاره اروپا، افزود: «همه کشورهای عضو اتحادیه اروپا ضرورت چنین همکاری را درک می‌کنند. ولی تعصب خاصی وجود دارد که مانع از اعتراف به این مسئله شده است. زمان سلطه گری اروپا به سر رسیده و ساختار جدید امنیتی لازم است و مقامات مسکو برای مذاکره و همکاری با اتحادیه اروپا در این رابطه آمادگی دارد.»

نماینده دائم روسیه تاکید کرد: «واضح است که ما باید کانال‌های گفت‌وگو در سطح بالا از سر گرفته شود تا امکان بررسی همه مسائل مهم کنونی در دستورکار امنیتی اروپا فراهم گردد، ولی احساس می شود که رهبران اتحادیه اروپا مخالف آن هستند که بروکسل چنین پیشنهادی را از طرف روسیه مورد تایید قرار دهد.»

منبع: انتخاب

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها