مازیار بیگلو، دبیر انجمن قطعه‌ سازان ایران:

85 درصد از قطعات پس از فروش خودرو‌ها وارداتی است/ قطعات چینی با برند ایرانی!

مازیار بیگلو، دبیر انجمن قطعه‌ سازان ایران گفت: 15 درصد از بازار خدمات پس از فروش در دست قطعه سازان است و 85 درصد این خدمات وارداتی هستند.

85 درصد از قطعات پس از فروش خودرو‌ها وارداتی است/ قطعات چینی با برند ایرانی!
کد خبر: 351115
|
۱۳۹۸/۰۷/۲۱ ۱۳:۱۷:۲۴

اعتمادآنلاین| مازیار بیگلو، دبیر انجمن قطعه‌ سازان ایران، گفت: از چند ماه گذشته و همزمان با برپایی نمایشگاه خودکفایی و با دستور وزیر صنعت، معدن و تجارت اولین میزگرد برای داخلی سازی قطعات برگزار شد و عمده هدف اصلی این میز کاهش میزان وابستگی دولت ها به استفاده از دلار در تولید بود.

دبیر انجمن قطعه سازان ایران افزود: 15 درصد از بازار خدمات پس از فروش در دست قطعه سازان است که 85 درصد این خدمات وارداتی هستند.


بیگلو ادامه داد: توانایی تولید قطعات بسیار زیادی داریم اما متاسفانه قطعه از چین وارد می‌ شود و برند ایرانی روی آن هک می‌کنند، اما باید بتوانیم به کمک دست اندرکاران به سایر شبکه‌های توزیع برگردیم.

دبیر انجمن قطعه سازان ایران تشریح کرد: تا پایان سال باید 2 میزگرد تخصصی تشکیل شود؛ تعدادی از قطعاتی که در میزگرد یک مورد بررسی بودند در حال پیشرفت بوده و تعدادی به تولید انبوه رسیده است.

بیگلو با اشاره به مشکلات داخلی سازی، بیان کرد: یکی از اساسی‌ترین مشکلات کمبود نقدینگی است؛ قرار بر این بود در تامین قطعات خودرو‌ها خودکفا شویم، اما به حدی مشکلات نقدینگی افزایش یافت که قطعه سازان در کار‌های عادی خود کم آوردند.

او گفت: 4 تا 5 قطعه در میزگرد اول مطرح بودند بومی سازی شده اند و تعدادی از قطعات به تولید انبوه رسیده و یک تا 2 قطعه از میز 2 نیز تا چند ماه آینده به تولید انبوه خواهد رسید.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها