کد خبر: 351128
|
۱۳۹۸/۰۷/۲۱ ۱۳:۴۹:۵۰
| |

کردهای سوریه:

785 داعشی از اردوگاه «عین عیسی» فرار کردند

شبه‌نظامیان «نیروهای دموکراتیک سوریه» اعلام کردند در حال تخلیه اردوگاه اسرای داعش در منطقه «عین عیسی» از بیم فرار آنها هستند.

785 داعشی از اردوگاه «عین عیسی» فرار کردند
کد خبر: 351128
|
۱۳۹۸/۰۷/۲۱ ۱۳:۴۹:۵۰

اعتمادآنلاین| شبه‌نظامیان «نیروهای دموکراتیک سوریه» اعلام کردند که پس از حملات هوایی و توپخانه‌ای ارتش ترکیه به منطقه «عین عیسی» در شمال استان رقه، 785 نفر از عناصر داعش از این اردوگاه فرار کرده‌اند.

به نوشته وبگاه روسیا الیوم، تشکیلات اداری کردهای سوریه اعلام کرده است که پس از فرار این عناصر تروریست‌ شروع به تخلیه اردوگاه اسرای داعشی کرده است و مدعی شد که حملات ارتش ترکیه و به تبع آن فراری تعدادی از تروریست‌ها به احیای دوباره گروهک داعش کمک می‌کند.

این تشکیلات در بیانیه‌ای از جامعه جهانی، سازمان‌های حقوق بشری،شورای امنیت، ائتلاف ضدداعش، اتحادیه اروپا و اتحادیه عرب خواست تا هرچه سریع‌تر مانع از بروز فاجعه شوند.

نهاد موسوم به «دیده‌بان حقوق بشر سوریه» نیز خبر داد که نزدیک به 100 نفر از زنان و کودکان تروریست‌های داعش توانسته‌اند از اردوگاه «عین عیسی» فرار کنند. «رامی عبدالرحمن» مدیر این مرکز گفت که وضعیت داخلی اردوگاه متشنج است. در این اردوگاه 10000 تروریست داعشی به همراه خانواده‌هایشان زندانی هستند.

خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) نوشته است که عناصر کرد سوریه خود اقدام به آزادسازی زنان و کودکان داعشی در اردوگاه کرده‌اند. برخی منابع محلی نیز در شبکه‌های اجتماعی نوشته‌اند که فرار این تعداد داعشی عامدانه صورت گرفته است.

پیش از ظهر امروز منابع خبری از حرکت ارتش و گروهک تروریستی «ارتش آزاد» به سمت منطقه «عین عیسی» خبر دادند.

منبع: فارس

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها