کد خبر: 351171
|
۱۳۹۸/۰۷/۲۱ ۱۴:۵۵:۵۲
| |

اعتبار حوزه جوانان در دولت چند برابر شده است؟

معاون امور جوانان وزارت ورزش و جوانان گفت: در سال 97 به حوزه جوانان 170 میلیارد تومان اعتبار تخصیص یافت که نسبت به 2 سال قبل از آن که 16 میلیارد تومان بود، بیش از 10 برابر بوده که این امر نشان‌دهنده توجه ویژه دولت به امور جوانان است.

اعتبار حوزه جوانان در دولت چند برابر شده است؟
کد خبر: 351171
|
۱۳۹۸/۰۷/۲۱ ۱۴:۵۵:۵۲

اعتمادآنلاین| ‌ محمدمهدی تندگویان روز یکشنبه در نشست خبری که در سرسرای امید استانداری کرمانشاه برگزار شد، از دیگر اقدام های معاونت جوانان در یک سال گذشته را امکان ثبت رسمی شناسه تشکلهای جوانان در سازمان ثبت احوال دانست و افزود: تشکلهای جوانان می توانند پیرامون اموری مانند بنگاه های تولیدی و کارآفرینی، فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و تولید محتوا به‌ وجود آیند و فعالیت کنند و با ارگانها و نهادهای مختلف دولتی به صورت پیمانی قرارداد ببندند.

وی با بیان اینکه در نظام، نگاه به امور جوانان تغییر یافته اظهار داشت: دولت تدبیر و امید در راستای تقویت تشکلهای جوانان مالیات و بیمه آنها را معاف کرده و همچنین مقام معظم رهبری با 6 ماه امریه خدمت نظام وظیفه جوانان کارآفرین تشکل های جوانان موافقت کردند.

تندگویان در ادامه همچنین به برگزاری انتخابات مجمع جوانان استان ها در سالجاری بعد از 40 سال خبر داد و گفت: مجمع سمن هایی است که در امور مختلف مانند استارت آپ ها، گروه های جهادی، کارآفرینی و امداد و نجات و غیره مشارکت جدی در کنار ارگان ها خواهند داشت.

لایحه تفکیک جوانان با ورزش در صحن مجلس رای نیاورد

تندگویان در بخش دیگری از سخنان خود گفت: دولت تدبیر و امید از ابتدای کار با جدایی امور جوانان با ورزش موافق بود و به همراه تفکیک 2 وزارتخانه دیگر لایحه آن را به مجلس فرستاد ولی رای نیاورد.

وی در پاسخ به این سوال که امور جوانان قربانی ورزش در وزارت ورزش شده است، افزود: در 2 سال گذشته اداره امور جوانان، مستقل از وزارت ورزش اداره می شود و این معاونت چهار معاون زیرمجموعه در راستای رسیدگی به امور جوانان راه‌اندازی کرده است.

این مقام مسئول در ادامه مهم ترین مشکل رسیدگی به امور جوانان را گستردگی حوزه آن برشمرد و گفت: امور جوانان باید در 33 نهاد و وزارتخانه پیگیری و رسیدگی شود و این از اساسی ترین مشکلاتی است که نیاز به یک ستاد ساماندهی برای هماهنگی این نهاد هستیم که کاری بسیار سخت است.

تندگویان در ادامه یکی دیگر از اقدام های معاونت امور جوانان را راه اندازی هیات های دوستی بین کشورهای مرزی دانست و افزود: تاکنون که هیات دوستی با جمهوری آذربایجان راه اندازی شده و طرح داریم در دیگر کشورها و استان های مرزی مانند کرمانشاه اگر تشکل ها قوی عمل کنند راه اندازی کنیم.

امسال 30 هزار میلیارد تومان وام ازدواج پرداخت می شود

معاون امور جوانان وزارت ورزش در ادامه اظهارداشت: سال گذشته حدود 15 هزار میلیارد تومان وام ازدواج پرداخت شد و امسال پیش بینی می شود این مبلغ به 30 هزار میلیارد تومان برسد.

تندگویان با بیان اینکه در سالجاری صف وام ازدواج به روز شده و در نهایت با یک ماه تاخیر پرداخت می شود و همچنین سقف پرداخت تسهیلات اشتغالزایی به جوانان را 100 میلیون تومان اعلام کرد که توسط بانک صندوق کارآفرینی امید با سود 2 و چهار درصد پرداخت می شود.

هم اینک بیش از 2 هزار و 500 سمن در سطح کشور فعالیت دارند و حدود هفت هزار درخواست تشکیل و تاسیس تشکل جدید به امور جوانان وزارت ورزش و جوانان ارایه شده است.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها