کد خبر: 351211
|
۱۳۹۸/۰۷/۲۱ ۱۵:۵۷:۵۳
| |

مدیرکل مدیریت بحران استانداری گیلان:

وضعیت شهرستان‌های گیلان تحت کنترل قرار گرفت

مدیرکل مدیریت بحران استانداری گیلان با بیان اینکه فرمانداران با تمام امکانات و تجهیزات پای کارهستند، گفت: به رغم بارندگی و طغیان رودخانه ها در برخی مناطق، اوضاع شهرستان های استان تحت کنترل است.

وضعیت  شهرستان‌های گیلان تحت کنترل قرار گرفت
کد خبر: 351211
|
۱۳۹۸/۰۷/۲۱ ۱۵:۵۷:۵۳

اعتمادآنلاین| ‌ رضا اسلامی روز یکشنبه در حاشیه بازدید از مناطق خسارت دیده استان در جمع خبرنگاران اظهار داشت: بر اثر بارندگی دیشب و طغیان برخی رودخانه ها شهرستان های تالش، ماسال، شفت، صومعه سرا، لنگرود، املش و رودسر دچار آبگرفتگی شده است.

وی افزود: تخریب یک دهنه پل 50 متری در املش، نشست پل اصلی در اسالم، تخریب پل روستایی در شفت، انسداد راه های روستایی ماسال تاکنون گزارش شده است که با همت مردم و فرمانداران شهرستان ها اوضاع تحت کنترل است.

اسلامی خاطرنشان کرد: محور شلمان به رودسر بین پل ولیسه به چنیجان و مسیر لنگرود به چمخاله به طول 1/5 کیلومتر نیز دچار آبگرفتگی شده و تردد (تا ظهر امروز) به کندی صورت گرفت

وی با اشاره به این که قسمت هایی از حوزه آبریز رودخانه شلمانرود لایروبی شده است اضافه کرد: باید برای جلوگیری از طغیان رودخانه، لایروبی تا قسمت های پایین‌دست روستای دریاکنار ادامه پیدا کند.

پل روستای شبخوسلات املش تخریب شده و یک پل در حال ساخت نیز در تنیان صومعه سرا زیر آب رفته و تخریب شده است.

به گفته مدیرکل ستاد مدیریت بحران استانداری گیلان، براساس گزارش هایی که تاکنون از استان دریافت شده در تاسکوه ماسال به سمت ییلاق اولسبلانگاه، آبگرفتگی داریم که موجب مسدود شدن راه شده و طبق آمارها، از شب گذشته تاکنون 200 میلی متر باران در حوزه آبریز املش و رودسر باریده است.

وی با اشاره به شدت بارش ها در شرق گیلان یادآور شد: در محور لنگرود - چمخاله و در حوزه شهری نیز به مسافت یک و نیم کیلومتر ، آبگرفتگی داریم.

مدیرکل ستاد مدیریت بحران استانداری گیلان توصیه کرد که مردم از ترددهای غیر ضروری در چنین شرایط جوی خودداری کنند ضمن اینکه در صورت تردد، از توقف در حریم رودخانه ها و نهرهای خروشان بپرهیزند.

اسلامی همچنین به بخشداران و دهیاران تاکید کرد تا با کمک مردم، تمهیدات لازم را بیاندیشند.

فرماندار املش نیز از تخریب پل شبخوسلات این شهرستان بر اثر بارندگی های شدید خبر داد و گفت: با تخریب این پل در بخش رانکوه، ارتباط سه روستای گرکرود، گلستان سرا و رودگوابر قطع شده است.

وی ادامه داد: برای جلوگیری از وارد آمدن خسارت های مالی و جانی، پل های روستاهای لگموج، شکرپس و خرشتم تا اطلاع ثانوی مسدود است.

به دنبال بارش شدید باران، معابر شهری املش دچار آبگرفتگی شده و رانش زمین در روستای هلوسرای بخش رانکوه این شهرستان اتفاق افتاده است.

شهرستان املش با دو بخش مرکزی و رانکوه، در 70 کیلومتری شرق مرکز استان گیلان واقع است.

طبق اعلام اداره کل هواشناسی گیلان؛ سامانه ناپایدار جوی که از عصر دیروز موجب بارندگی و وزش باد (بعضی نقاط شدید یا خیلی شدید) ، کاهش دما، رعد و برق و در مناطق مستعد بارش تگرگ شده است؛ از قبل از ظهر امروز، از سمت غرب استان تضعیف و به تدریج از منطقه خارج خواهد شد. بر این اساس آسمان امروز گیلان ابری و مه آلود، کاهش دما، بارندگی و وزش باد (دربعضی نقاط شدید یا خیلی شدید) ، احتمال رعد و برق، بتدریج قبل از ظهر از سمت غرب استان کاهش ناپایداری پیش بینی شده است.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها