5 شهر مازندران دچار آبگرفتگی شدند

بارندگی شب گذشته و امروز نیز موجب آب‌گرفتگی معابر و طغیان رودخانه‌ها در حوزه شهر و تعدادی از روستاهای بخش مرکزی نوشهر مازندران از جمله روستای مزگا شده است.

5 شهر مازندران دچار آبگرفتگی شدند
کد خبر: 351231
|
۱۳۹۸/۰۷/۲۱ ۱۶:۴۵:۵۸

اعتمادآنلاین| ‌ رستم سیاسرانی بخشدار مرکزی نوشهر در خصوص وضعیت این روستا و روستاهای دیگر بخش مرکزی که دچار آب‌گرفتگی شدند، گفت: در ساعات اولیه صبح امروز به اتفاق صفرنژاد فرماندار نوشهر و با اعضای ستاد مدیریت بحران در تعدادی از روستاها حضور یافتیم تا از نزدیک در جریان وضعیت سیل قرار گیریم.

وی با بیان اینکه رودخانه روستای مزگا دچار طغیان شده بود، افزود: این طغیان باعث آب‌گرفتی شدید معابر و کوچه‌های این روستا شد و حتی آب به داخل 40 واحد مسکونی نفوذ کرد که البته آنقدر شدید نبود.

مدیر کل مدیریت بحران استان مازندران از آب‌گرفتگی چند واحد مسکونی در غرب استان خبر داد.

علی اصغر احمدی در گفت‌و گو با ایسنا، در مورد بارش‌های امروز و وضعیت بحرانی پیش آمده در برخی مناطق اظهار کرد: بیشترین بارش‌ها مربوط به رامسر با 210 میلی متر بوده است.

وی تصریح کرد: آب‌گرفتگی که بر اثر طغیان رودخانه‌ها در شهرها اتفاق افتاده باشد، نداشتیم، اما با توجه به اینکه جوی‌ شهرها ظرفیت این حجم بارندگی را نداشته و این امری طبیعی است، برخی شهرهای استان مانند نوشهر، عباس‌آباد، ساری و قائمشهر دچار آبگرفتگی معابر شدند.

فرماندار رامسر از تخریب و شسته شدن راه‌های ارتباطی رامسر و محور وانکوه در این شهرستان خبر داد.

محمد آزاد در گفت‌و گو با ایسنا، با بیان اینکه باران شدید از شب گذشته شروع شده و در بالادست و مناطق جنگلی میزان بارش بیشتر بوده است، اظهار کرد: بارندگی شدید طی 24 ساعته گذشته باعث طغیانی شدن رودخانه‌ها در رامسر شده است.

وی با اشاره به اینکه پرآب و سیلابی شدن رودخانه‌ها از بارش شدید شروع شد، تصریح کرد: بارش شدید خساراتی را به برخی از جاده‌ها در محور وانکوه این شهرستان بوجود آورد.

به گزارش ایسنا، در مهرماه سال گذشته، بارش 250 میلیمتری باران در شهرهای رامسر، نوشهر و چالوس در مدت کوتاهی به سیلاب تبدیل شد و خسارت‌های فراوانی به بار آورد.

در شهرستان نوشهر علاوه بر خسارات در دو روستای بخش کجور و 22 روستای بخش مرکزی، موجب تخریب پل کمربندی بر روی رودخانه ماشلک و در نتیجه فوت راننده کامیون شد. از زمان سیل مهرماه 97 تاکنون یکسال می‌گذرد اما هنوز در بسیاری از مناطق سیل‌زده غرب مازندران خسارات سیل جبران نشده و پیامدهای آن پابرجاست.

بارندگی شب گذشته و امروز نیز موجب آب‌گرفتگی معابر و طغیان رودخانه‌ها در حوزه شهر و تعدادی از روستاهای بخش مرکزی نوشهر از جمله روستای مزگا شده است.

سیلاب و طغیان رودخانه در روستای مزگا بخش مرکزی نوشهر تقریبا قصه پر غصه دیرینه است که نه کسی را خواب می‌برد نه درس عبرتی برای متجاوزین به حریم رودخانه‌ها و مسیل‌ها در این روستای گردشگری می‌شود. تجاوز به انهار کشاورزی در روستای مزگا در تصرف ویلاداران خود عاملی شده تا آب‌گرفتگی در معابر روستا همچنان در مزگا باقی بماند.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها