کد خبر: 351245
|
۱۳۹۸/۰۷/۳۰ ۱۴:۰۰:۰۰
| |

قاضی‌پور، نماینده مردم ارومیه در مجلس دهم شورای اسلامی، در گفت‌وگو با «اعتمادآنلاین»:

دولت از کشاورزان حمایت نکند به خاک سیاه می‌نشینند/ یک میلیون تن سیب روی دست کشاورزان ارومیه مانده است/ صادرات گوجه‌فرنگی گلخانه‌ای رانت ایجاد می‌کند/ دولت به مفت‌خوری عادت کرده است!

نادر قاضی‌پور، نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی، با اشاره به مشکلات کشاورزان از دولت خواست مواردی از جمله حفر چاه، اعطای کود شیمیایی ارزان‌قیمت، خرید تضمینی محصولات کشاورزان و ... را در اولویت کارشان قرار دهد تا کشاورزان بتوانند روی پای خود بایستند.

دولت از کشاورزان حمایت نکند به خاک سیاه می‌نشینند/ یک میلیون تن سیب روی دست کشاورزان ارومیه مانده است/ صادرات گوجه‌فرنگی گلخانه‌ای رانت ایجاد می‌کند/ دولت به مفت‌خوری عادت کرده است!
کد خبر: 351245
|
۱۳۹۸/۰۷/۳۰ ۱۴:۰۰:۰۰

اعتمادآنلاین| ‌ نادر قاضی‌پور، نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی، در گفت‌وگو با اعتمادآنلاین ، با اشاره به مشکلات کشاورزان گفت: دولت باید رفع مشکلات کشاورزان را در اولویت کارش قرار دهد تا آنها بتوانند روی پای خود بایستند.

عضو هیات‌رئیسه فراکسیون کارگری مجلس ادامه داد: دولت موظف است به کشاورزان آب کافی برای کشاورزی بدهد. در برخی مناطق کشاورزان با خشکسالی مواجه شده‌اند و دولت چاه نمی‌زند و آب لازم را برای کشاورزی انتقال نمی‌دهد. این کار کشاورزان را فلج می‌کند.

عضو فراکسیون کارگری مجلس توضیح داد: امسال در ارومیه کشاورزان گوجه‌فرنگی زیادی کاشته‌اند ولی روی دست کشاورزان مانده است. امسال یک میلیون و 300 تن سیب در آذربایجان غربی به بار نشست، ولی دولت خرید تضمینی ندارد.

قاضی‌پور ادامه داد: دولت فیلم بازی می‌کند و می‌گوید باید گوجه‌فرنگی گلخانه‌ای صادر شود و گوجه معمولی صادر نشود؛ این کار دولت خودش ایجاد رانت می‌کند که باعث فلج شدن کشاورزان می‌شود.

او افزود: کشاورزان تعطیلات ندارند و در زمستان و تابستان زحمت می‌کشند، ولی دولت مفت‌خوری می‌کند!

نماینده مردم ارومیه با ذکر مهم‌ترین مشکلات کشاورزان گفت: دولت باید آب کشاورزی، حفر چاه در مناطق مورد نیاز، خرید تضمینی، دادن کود شیمیایی ارزان‌قیمت و نظارت بر صنایع اثرگذار را داشته باشد.

قاضی‌پور همچنین به وظیفه دولت در قبال کشاورزان اشاره کرد: دولت باید در شرایط فعلی کشت صنعت‌ها را راه بیندازد، مزارع کوچک را بزرگ و به هم وصل کند و آب مورد نیاز مزارع کشاورزان را در مواقع مورد نیاز تامین کند.

این نماینده مردم در مجلس دهم گفت: در این صورت کشاورزان می‌توانند تا حدی با حمایت دولت مشکلات و تنگناها را پشت سر بگذارند و روی پای خود بایستند، در غیر این صورت از ادامه کار ناامید می‌شوند و به خاک سیاه می‌نشینند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها