اداره کل محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران برگزار می کند؛

آموزش محیط زیستی مربیان کانون های کودک سرای محلات

در راستای مصوبه شورای اسلامی شهر تهران در خصوص شهر دوستدار کودک و گرامیداشت هفته ملی و روز جهانی کودک، اداره کل محیط زیست و توسعه پایدار برنامه روز ملی کودک و محیط زیست 98 را برگزار نمود.

آموزش محیط زیستی مربیان کانون های کودک سرای محلات
کد خبر: 351269
|
۱۳۹۸/۰۷/۲۱ ۱۸:۳۶:۳۱

اعتمادآنلاین| پیرو دستورالعمل ابلاغ شده از سوی دبیرخانه مصوبه شهر دوستدار کودک و نامگذاری روز 15 مهرماه برنامه روز ملی شهر کودک و محیط زیست در قالب کارگاه آموزشی مربیان، بازدید کودکان از موزه حیات وحش و تنوع زیستی هفت چنار، نمایشگاه دستاوردهای محیط زیستی مربیان خانه های کودک سراهای محلات و برنامه های فرهنگی با رویکرد محیط زیست برای کودکان برگزار شد.


لازم به ذکر است بر اساس طرح های آموزشی اجرا شده از سوی اداره کل محیط زیست و توسعه پایدار در راستای توانمندسازی مربیان کانون های کودک خانه های آموزش شهروندی سراهای محلات شهر تهران کارگاه آموزشی "توانمندسازی مربیان در حوزه آموزش محیط زیست به کودکان" برای مربیان منطقه 10 شهر تهران برگزار شد.


در این کارگاه مبانی شناخت محیط زیستی به منظور افزایش شناخت کلی مربیان و سپس آموزش های محیط زیستی لازم در چارچوب رشد شناختی و عملکردی کودکان 3-6 سال با هدف ارتقاء توانمندی و مهارت مربیان ارائه شد.


مربیان کانون های کودک در انتهای کارگاه علاوه بر آنکه تسهیلگری در آموزش محیط زیستی کودکان در فضاهای باز و خارج از مهد را آموختند، تدوین و ارائه واحدهای کار ساده محیط زیستی برای کودکان 3-6 سال و شیوه های آموزش غیرمستقیم را نیز فرا گرفتند و ضمن بازدید از دستاوردهای مربیان آموزش دیده در دوره های قبل، به تبادل تجربیات در این زمینه پرداختند.


قابل ذکر است کودکان بیشتر از طریق درگیر کردن حواس پنجگانه، خیال پردازی، تمایل به کشف و شهود، می آموزند تا نشستن و گوش فرادادن به مربی، همچنین نگاه کردن و تقلید کردن با اجرای فعالیت های مستمر محیط زیستی روزانه، رفتار همسو با محیط زیست را در کودکان نهادینه می سازد. مربی نیز در طول روز و همراه با کودک عملکردی همسو با ملاحظات محیط زیستی نشان می دهد و همین امر می تواند در گذر زمان تبدیل به رفتاری عادی شود.


بنا بر این گزارش علاوه بر اینکه لازم است نگرش و بینش همه شهروندان نسبت به زیستگاهمان تغییر نماید، می توانیم با افزایش آگاهی و دانش از طریق مربیان، معلمان و افراد عادی جامعه و انتقال آن به کودکان آن را حفظ کرده و نجات دهیم.


در این برنامه که با هدف نهادینه سازی فرهنگ حفظ محیط زیست شهری برای مربیان و در نهایت انتقال آن به کودکان برگزار شد، فعالیت های جانبی نیز برای تعدادی از کودکان سرای محله شهرآرا فراهم شد تا بتوانند نمونه ای از فعالیت در فضای باز را به همراه مربی خود تجربه کنند.
لازم به ذکر است، این برنامه با مشارکت اداره محیط زیست و توسعه پایدار و اداره آموزش های شهروندی منطقه 10 در محل موزه تنوع زیستی هفت چنار برگزار شد.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها