کد خبر: 351273
|
۱۳۹۸/۰۷/۲۱ ۱۸:۵۲:۳۷
| |

وکیلی، عضو هیات رییسه خانه ملت در پایان جلسه علنی امروز قرائت کرد؛

تذکرات کتبی نمایندگان مجلس به مسئولان اجرایی کشور

محمد علی وکیلی، عضو هیات رییسه مجلس، تذکرات کتبی نمایندگان به مسئولان اجرایی کشور را قرائت کرد.

تذکرات کتبی نمایندگان مجلس به مسئولان اجرایی کشور
کد خبر: 351273
|
۱۳۹۸/۰۷/۲۱ ۱۸:۵۲:۳۷

اعتمادآنلاین| متن تذکرات کتبی که در پایان جلسه علنی امروز توسط محمد علی وکیلی قرائت شد، به شرح زیر است:

ناهید تاج‌الدین به رئیس جمهور: اجرای بند «ز» تبصره 20 قانون بودجه و تسریع در تخصیص اعتبارات به صندوق ایثارگران برای پرداخت مستمری رزمندگان داوطلب و سربازان جانباز 25 درصد. به وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی: علت عدم تخصیص بسته‌های حمایتی به بازنشستگان چیست؟

حسن نوروزی به وزیر دادگستری: علت عدم اجرای ماده 10 قانون شهرهای جدید در خصوص استقرار اداره دادگستری و دادسرا چیست؟ به وزیر دفاع و پشتیبانی: علت عدم استقرار ناحیه سپاه پاسداران در شهر جدید پرند چیست؟

محمرضا بادامچی به وزیر صنعت، معدم و تجارت: لغو قانون محیط زیست تخلف است. چرا با دستور معاون اول رئیس جمهور اجازه دادید فیلتر جانب دوده از خودروهای دیزلی حذف شود؟

گیلانی، نماینده شوشتر به وزیر آموزش و پرورش: لزوم رسیدگی در نحوه استخدام‌های آموزش و پرورش، معلمین پیش‌دبستانی، نهضتی‌ها، سرباز معلم‌ها و جلوگیری از تضییع حقوق آنها.

جاسمی، نماینده کرمانشاه به وزیر علوم: تهیه سند راهبردی برای مقابله علمی با خباثت آمریکا. به رئیس جمهور: چرا ماده 85 قانون مدیریت خدمات کشوری، برای بازنشسته اجراء نمی‌شود؟

جلال محمودزاده به وزیر راه و شهرسازی: لزوم تسریع در اجرای پروژه راه‌سازی غرب کشور.

حشمت‌الله فلاحت‌پیشه به وزیر ورزش و جوانان: تبعیض در برخورد با تیم هندبال زاگرس اسلام‌آباد غرب در آستانه حضور در جام باشگاه‌های آسیا.

سلیمانی، نماینده کنگاور به وزیر راه و شهرسازی: تسریع در احداث ایستگاه‌های کنگاور. تسریع در پرداخت اعتبارات مورد نیاز برای دوباند کردن مسیر کنگاور به نهاوند.

فاضی‌پور نماینده ارومیه به رئیس جمهور: ابلاغ اکید به پرداخت حقوق حداقلی کارکنان شوراهای حل اختلاف کشور. به وزیر امور خارجه: تسریع در دایر کردن دولت مرکزی عراق در شرق ارومیه.

بیگدلی نماینده خدابنده به وزیر میراث فرهنگی و گردشگری: لزوم توجه جدی آثار گردشگری غاز عظیم کتله‌خور. به وزیر جهاد کشاورزی و وزیر صنعت، معدن و تجارت: لزوم توجه به وضعیت کشاورزان در مورد قیمت و نحوه خرید گوجه فرنگی.

حبیب الله دهمرده به وزیر راه و شهرسازی: لزوم رسیدگی به قطار زاهدان به تهران و پیگیری و معرفی مقصرین این حادثه دلخراش.

علی ساری به وزیر کشور: علت عدم اجرای دستورات شورای عالی امنیت ملی و وزیر کشور در خصوص تامین امنیت مردم استان خوزستان چیست؟

شریف پور، نماینده ماکو به وزیر کشور: بر اساس بند «د» تبصره 11 قانون بودجه 98 دستور دهید که آئین‌نامه اجرایی عوارض خروج کشور برای مرزنشینان، تدوین و ابلاغ شود. به وزیر اقتصاد و دارایی: چرا علی‌رغم دستور وزیر امور و اقتصاد و دارایی مبنی بر افتتاح حساب با نام منطقه آزاد ماکو اقدام نمی‌شود؟

برزگر نماینده سلماس به وزیر بهداشت و درمان: چرا دستگاه سی‌تی‌اسکن برای بیمارستان دولتی خاتم الانبیاء شهرستان سلماس علی رغم دستور سه سال پیش وزیر خریداری نمی‌شود؟

کوچکی‌نژاد، نماینده رشت به وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی: لزوم توجه به سوءمدیریت شرکت دخانیات گیلان که باعث ایجاد مشکلاتی شده است.

جعفرپور نماینده لرستان به رئیس‌جمهور: بررسی علل تعویق طرح ادارات کل راهداری و حمل‌ونقل در صحن دولت علی‌رغم دستور صریح جنابعالی.

ابطحی نماینده خمینی‌شهر به وزیر جهاد کشاورزی: ضرورت رسیدگی فوری به وضعیت محصولات کشاورزی مثل هویج، گوجه، هندوانه که بر اثر سوءتدبیر روی دست کشاورزان مانده است.

نانواکناری نماینده بابلسر به وزیر صنعت، معدن و تجارت: چرا شرکت ایران‌خودرو به تعهدات خود درخصوص واگذاری اتومبیل بعد 16 سال عمل نمی‌کند؟

بروجردی نماینده بروجرد به وزیر راه و شهرسازی: ضرورت تکمیل هرچه سریعتر چهار بانده شدن جاده‌های بروجرد که متاسفانه بیش از 20 سال در دست احداث و تکمیل است. به وزیر نفت: با توجه به وظیفه نظارتی وزارت نفت درخصوص جایگاه‌های سوخت به ویژه در جاده‌ها ضروری است توجه ویژه‌ای در جهت کم و کاستی‌ها صورت گیرد.

پورابراهیمی نماینده کرمان به وزیر آموزش و پرورش: اجرای ماده 80 قانون برنامه ششم توسعه درخصوص تهیه طرح جامع کاهش آسیب‌های اجتماعی در وزارتخانه آموزش و پرورش.

کرم‌پور نماینده فیروزآباد به رئیس‌جمهور: صدور دستور جدی درخصوص برآورد خسارات طوفان و بارش تگرگ روز جمعه 12 مهر در حوزه انتخابیه اینجانب.

فاطمه حسینی به وزیر جهاد کشاورزی: لزوم مدیریت مناسب درخصوص چالش فرونشست زمین در 44 منطقه کشور. به وزیر نیرو: لزوم عدم صدور مجوز حفر چاه در راستای رفع مشکل فرونشست زمین در 44 منطقه کشور.

پورمختار نماینده بهار و کبودرآهنگ به وزیر جهاد کشاورزی: ضرورت حمایت از کشاورزان سیب‌زمینی‌، هندوانه و سیر که کاهش زیادی پیدا کرده است.

زاهدی نماینده کرمان به وزیر راه و شهرسازی: واگن‌های قطار مسیر تهران - کرمان بی‌کیفیت است. با توجه به طولانی بودن مسیر موجبات ناراضیتی مردم را فراهم کرده است. لطفاً نسبت به جایگزینی این واگن‌ها با واگن‌های باکیفیت اقدام نمایید. به وزیر جهاد کشاورزی: لزوم اقدام مناسب برای مبارزه با آفت مگس مدیترانه‌ای که موجب تخریب باغ‌های مردم را فراهم کرده است.

مرادی نماینده مریوان به وزیر آموزش و پرورش: علت عدم ساماندهی معلمان پیش‌دبستانی در سراسر کشور چیست؟

امیرحسن‌خانی به وزیر کشور: تاکید بر تشکیل دو بخش اسلامیه و باغستان و ایجاد بخش مرکزی در منطقه فردوس.

پوربافرانی نماینده نائین به وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات: پیگیری حل مشکلات عدم پاسخگویی اپراتورهای اورژانس و سایر اپراتورهای سه شماره‌ای در هر شهرستان.

نصرالله پژمانفر نماینده مشهد و کلات به وزیر فرهنگ و ارشاد: لزوم پرداخت یارانه مطبوعات با توجه به رتبه‌بندی رسانه‌ها، اعلام میزان یارانه هر رسانه مطابق با جدول امتیازدهی.

قوامی نماینده اسفراین به وزیر جهاد کشاورزی و صمت: حمایت از صادرات سیب و گوجه فرنگی که تولید مازاد آن باعث خسارت زیاد به کشاورزان باغدار شده است.

یوسف‌نژاد نماینده ساری به وزیر آموزش و پرورش: توجه به موضوع رتبه‌بندی معلمان واعمال مدرک تحصیلی آنها،. به وزیر جهاد کشاورزی: لزوم جلوگیری از واردات برنج و عدم توزیع آن در فصل پاییز.

صفری نماینده کرمانشاه به وزیر جهاد کشاورزی: چرا یارانه برای حمل و فروش محصولات کشاورزی از جمله گوجه‌فرنگی استان کرمانشاه توسط وزارت جهاد کشاورزی در نظر گرفته نمی‌شود؟ به وزیر دادگستری: دلایل عدم به کارگیری افرادی که طی آزمون استخدامی قوه قضائیه در سالهای گذشته برگزیده شده‌اند چیست؟

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها