کد خبر: 351306
|
۱۳۹۸/۰۷/۲۲ ۰۸:۲۷:۰۷
| |

مدیرکل ثبت‌احوال استان زنجان:

81 درصد از واجدین شرایط، کارت ملی هوشمندشان را دریافت کردند

مدیرکل ثبت‌احوال استان زنجان گفت: تاکنون در استان 81 درصد واجدان شرایط کارت هوشمند ملی را دریافت کرده‌اند.

81 درصد از واجدین شرایط، کارت ملی هوشمندشان را دریافت کردند
کد خبر: 351306
|
۱۳۹۸/۰۷/۲۲ ۰۸:۲۷:۰۷

اعتمادآنلاین| ‌ سیدعلی شفیعی در رابطه با کارت هوشمند ملی، اظهار کرد: هم اکنون تعداد 51 ایستگاه کاری فعال کارت هوشمند ملی در استان زنجان دایر بوده و این ایستگاه‌ها شامل ادارات تابعه، دفاتر پیشخوان دولت و دفاتر پست است.

این مسئول ادامه داد: از مجموع ایستگاه‌های کاری 12 ایستگاه در ادارات و دو ایستگاه در نمایندگی‌های ادارات ثبت احوال استان زنجان دایر بوده و 11 ایستگاه در پست، 18 ایستگاه در دفاتر پیشخوان و هشت ایستگاه به صورت سیار دایر است.

وی با اشاره به واجدان شرایط دریافت کارت هوشمند ملی، افزود: بر اساس آمار در نیمه نخست امسال، تعداد واجدان شرایط دریافت کارت هوشمند ملی 838 هزار و 556 نفر است که 81.1 درصد آن که شامل 679 هزار و 273 نفر است، کارت هوشمند ملی خود را دریافت کرده‌اند.

شفیعی تصریح کرد: کارکرد کارت هوشمند در سال گذشته 152 هزار و 795 مورد و در نیمه اول امسال 33 هزار و 554 مورد بوده است.

مدیرکل ثبت‌احوال استان زنجان یادآور شد: در حال حاضر کارت‌های ملی کاغذی از اعتبار ساقط شده و دیگر این کارت‌ها در هیچ بخشی برای انجام کارهای ادارای دریافت نمی‌شود و باید توجه داشت که صدور کارت هوشمند ملی برای حذف مراجعات حضوری است.

وی خاطرنشان کرد: تصدیق هویت در فضای الکترونیک، از دیگر مزایای کارت هوشمند ملی به‌شمار می‌رود؛ در واقع کارت هوشمند ملی با حضور فرد و اثر انگشت وی فعال می‌شود و عکس روی کارت برای شناسایی نیست. همچنین کلید ورود به دولت الکترونیک، کارت هوشمند ملی بوده و شماره ملی هر کس نیز منحصر به فرد است.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها