کد خبر: 351331
|
۱۳۹۸/۰۷/۲۲ ۰۸:۵۷:۴۲
| |

آرن داوودی ملی‌پوش سابق بسکتبال:

انقدر روی من فشار بود که نتوانستم تحمل کنم

ملی‌پوش سابق بسکتبال ایران برخی اتفاق‌های پشت‌پرده در تیم ملی را از دلایل خداحافظی‌اش اعلام کرد و گفت: کادرفنی می‌دانست بعد از بازی با ژاپن خداحافظی می‌کنم و اصلا اجازه نداد وارد زمین شوم.

انقدر روی من فشار بود که نتوانستم تحمل کنم
کد خبر: 351331
|
۱۳۹۸/۰۷/۲۲ ۰۸:۵۷:۴۲

اعتمادآنلاین| ‌ آرن داوودی که قبل از المپیک پکن از تیم ملی خط خورد و این بازی‌ها را تجربه نکرد، در پاسخ به این سوال ایرنا که آیا اکنون که بسکتبال به المپیک 2020 صعود کرده از خداحافظی‌اش ناراحت نیست؟ اظهار کرد: به هیچ وجه. زمان مناسبی را برای خداحافظی انتخاب کردم و زمانی هم که تیم ملی به جام‌جهانی یا المپیک رفت ناراحت نشدم و نگفتم که ای کاش من هم بودم. از این ناراحت بودم که می‌توانستم به تیم ملی کمک کنم اما از من کمکی گرفته نمی‌شد.

داوودی تصریح کرد: بعد از اینکه خداحافظی کردم تیم ملی با استرالیا بازی داشت و برنده شد و به جام‌جهانی رفت. بعد از بازی با ژاپن خداحافظی کردم و حتی نتوانستم 2 روز تحمل کنم تا برابر استرالیا بازی کنم. انقدر روی من فشار بود که نتوانستم تحمل کنم.

هدایت تیم ملی بسکتبال ایران در مسابقات انتخابی جام‌جهانی و جام‌جهانی 2019 برعهده مهران شاهین‌طبع بود. پیش از این اوشین ساهاکیان دیگر ملی‌پوش سابق ایران نیز در گفت و گویی به شدت از رفتار این مربی در قبال بازیکنان انتقاد کرده بود.

داوودی در ادامه در پاسخ به این سوال که این فشارها از کجا ناشی می‌شد؟ گفت: اهل حاشیه ساختن نیستم و نمی‌خواهم موضوع را باز کنم. تنها یک جمله می‌گویم که کادرفنی قبل از بازی با ژاپن می‌دانست که می‌خواهم خداحافظی کنم اما در آن دیدار 11 بازیکن به میدان رفتند و فقط من بازی نکردم. دلیل این اتفاق چه بود؟ این ماجرا نشانه چه بود؟ چرا من در آن مسابقه که می‌توانستم به تیم کمک کنم اصلا وارد زمین نشدم و در نهایت هم باختیم.

ملی‌پوش سابق بسکتبال ایران در پاسخ به این سوال که آیا همان اتفاقی که برای اوشین ساهاکیان افتاده برای او هم تکرار شده‌است؟ گفت: واقعا برخی اتفاق‌ها می‌افتد که نمی‌توانم آنها را هضم کنم. نمی‌دانم دلیل این اتفاق چه بود.

داوودی با اشاره به این موضوع که صعود به جام‌جهانی و المپیک باعث توسعه بسکتبال می‌شود، گفت: شاید خیلی‌ها فکر کنند از اینکه تیم ملی به جام‌جهانی رفت و بعد سهمیه المپیک گرفت ناراحت شدم اما به هیچ وجه اینطور نیست. من هم عضوی از بسکتبال هستم و وقتی این اتفاق برای بسکتبال افتاد قطعا این رشته رشد می‌کند و من هم رشد خواهم کرد. همینکه لیگ امسال کیفیت بهتری دارد قطعا تحت تاثیر المپیکی شدن بسکتبال است.

بازیکن تیم شیمیدر درباره شرایط این تیم درآستانه لیگ برتر اظهار کرد: تیم یکدستی داریم و شرایطمان مطلوب است. یکسری مصدومیت‌ها وجود دارد که تا شروع بازی‌ها از بین می‌رود و امیدوارم که با قدرت این فصل را شروع کنیم و کارمان را پیش ببریم.

وی درباره این موضوع که همه شیمیدر را مدعی این فصل عنوان می‌کنند، تصریح کرد: اگر این نگاه برای تیمی وجود نداشته نباشد کار ساده‌تر است. فشار روی تیم کم می‌شود و بازیکنان می‌توانند با آرامش بیشتری کار کنند. پارسال در نفت‌آبادان همین شرایط را داشتیم. کسی روی تیم ما حساب باز نمی‌کرد و باعث شد آرام آرام کارمان را بکنیم و قهرمان شویم.

بازیکن تیم بسکتبال شیمیدر ادامه داد: دو فصل قبل نیز این شرایط را با شهرداری تبریز داشتیم. در آن فصل هم کسی فکر نمی‌کرد تبریز به قهرمانی برسد و ما با آرامش و بدون حاشیه کارمان را پیش‌ بردیم و به قهرمانی رسیدیم. امیدوارم امسال نیز تیم از مصدومیت دور باشد و بدون حاشیه کار را پیش ببریم و نتیجه بگیریم.

داوودی که در دو فصل قبل با دو تیم مختلف قهرمان شده درباره اینکه می‌تواند در قهرمانی هت‌تریک کند گفت: خیلی این موضوع را شنیده‌ام که درباره من می‌گویند. من چند سال در فینال بازی کردم اما قهرمان نشدم اما خدا کمک کرد و 2 سال پیاپی به قهرمانی رسیدم. تلاش من همیشه این است که برای تیمم موثر باشم و به تیم کمک کنم. امیدوارم امسال نیز که تیم خوب و یکدستی داریم بهترین نتیجه را کسب کنیم.

وی گفت: لیگ امسال زیبا خواهد شد. بازیکنان به خوبی بین تیم‌ها تقسیم شده‌اند و اکنون تعداد تیم‌های مدعی زیاد شده است اما باید به چند نکته دقت کنیم. اول اینکه زمانی بسکتبال ایران رشد کرد که بازیکنان خارجی با کیفیت به کشورمان آمدند اما در سال‌های اخیر به دلیل مشکلات اقتصادی بازیکنان خارجی خوبی جذب نشدند.

داوودی افزود: سال گذشته تیم نفت آبادان بدون بازیکن خارجی در لیگ کارش را انجام داد و توانستیم قهرمان شویم. به نظرم بازیکن خارجی با کیفیت پایین برای لیگ و بسکتبال ما مناسب نیست. از طرفی تعداد زیاد تیم‌ها خوب است اما اگر تیم‌ها با کیفیت پایین وارد لیگ شوند تاثیر چندانی ندارد و امیدوارم امسال تیم‌ها بتوانند عملکردی با سطح بالا از خودشان به نمایش بگذارند که مسابقات با کیفیت شود.

ملی‌پوش سابق بسکتبال ایران همچنین گفت: امسال چون تعداد تیم‌ها بیشتر شده و مدعی‌ها هم افزایش پیدا کرده‌اند تعداد تیم‌هایی که سرمایه‌گذاری خوب کرده‌اند نیز بیشتر شده‌است و این باعث رشد بسکتبال می‌شود. در سال‌های قبل یکی دو تیم مدعی بودند اما امسال تیم‌ها به دنبال نتیجه گرفتن هستند و می‌دانند اگر هزینه نکنند موفق نمی‌شوند. این باعث رشد اقتصادی لیگ هم می‌شود. به نظرم قهرمان شدن در فصل جدید لیگ برتر که کیفیت خوبی خواهد داشت می‌چسبد و شیرین خواهد بود.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها