کد خبر: 351351
|
۱۳۹۸/۰۷/۲۲ ۰۹:۰۹:۴۵
| |

مدیرعامل شرکت مدیریت منابع آب ایران:

مدیریت سیلاب، جای خطا ندارد

مدیرعامل شرکت مدیریت منابع آب ایران گفت: طبق پیش‌بینی‌های رسمی احتمال وقوع سیلاب در سال 99-98 دور از انتظار نیست و طبق تاکید وزیر نیرو، هیچ خطایی از شرکت‌های زیرمجموعه در مدیریت رودخانه و سیلاب در چارچوب وظایف قانونی در سال جاری قابل پذیرش نخواهد بود.

مدیریت سیلاب، جای خطا ندارد
کد خبر: 351351
|
۱۳۹۸/۰۷/۲۲ ۰۹:۰۹:۴۵

اعتمادآنلاین| ‌‌ محمد حاج رسولی‌ها در جلسه هم اندیشی با مدیران مهندسی رودخانه کشور با هدف انتقال تجارب تخصصی مدیریت سیلاب‌های اخیر در استان‌های گلستان، خوزستان و لرستان به سایر استان‌ها، بر اهمیت توجه بیش از پیش بر موضوع مدیریت سیلاب در سطح شرکت‌های تابعه تاکید کرد و گفت: طبق پیش‌بینی‌های رسمی احتمال وقوع سیلاب در سال 99-98 دور از انتظار نیست و طبق تاکید وزیر نیرو، هیچ خطایی از شرکت‌های زیرمجموعه در مدیریت رودخانه و سیلاب در چارچوب وظایف قانونی در سال جاری قابل پذیرش نخواهد بود.

وی از مدیران مهندسی رودخانه خواست تا درخصوص موضوع اطلاع رسانی و افزایش آگاهی جوامع محلی هر منطقه با همکاری روابط عمومی اقدام کنند.


حاج رسولی‌ها در انتهای سخنان خود مجدداً از همکاران خواست تا نهایت تلاش و دقت خود را برای تسریع در انجام مطالعات تعیین حد بستر و حریم رودخانه، ثبت نقشه‌های حد بستر و حریم رودخانه در سامانه کاداستر ملی و برخورد قاطع با تصرف‌های غیر قانونی به‌عمل آورند.

در ادامه این نشست، غزال جعفری - مدیرکل دفتر مهندسی رودخانه‌ها و سواحل شرکت مدیریت منابع آب ایران -، هدف از این نشست را انتقال تجارب تخصصی مدیریت سیلاب‌های اخیر در استان‌های گلستان، خوزستان و لرستان به سایر استان‌ها ذکر و اظهار امیدواری کرد تا به پشتوانه درس آموخته‌های جدید و تاکید بر محورهایی که باید تقویت شود، شرکت‌های آب منطقه‌ای بتوانند خود را برای مواجهه با سیلاب‌های احتمالی آتی مجهز کنند.

بنا بر اعلام وزارت نیرو، وی بررسی و کنترل اهم اقداماتی که باید توسط شرکت‌ها با حساسیت بیشتری در زمینه مدیریت رودخانه‌ها صورت پذیرد از جمله آزادسازی و بازگشایی مسیر رودخانه‌ها و گلوگاه‌های آبگذری سیلاب،‌ تسریع در مطالعه حد بستر و حریم رودخانه را از جمله اهداف این نشست عنوان کرد.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها