کد خبر: 351450
|
۱۳۹۸/۰۷/۲۲ ۱۰:۵۷:۴۱
| |

مارک اسپر:

«ترکیه» در سوریه مرتکب جرایم جنگی می‌شود

وزیر دفاع آمریکا تاکید کرد: به نظر می‌رسد ترکیه در حال ارتکاب جرایم جنگی در تهاجم خود به شمال سوریه است.

«ترکیه» در سوریه مرتکب جرایم جنگی می‌شود
کد خبر: 351450
|
۱۳۹۸/۰۷/۲۲ ۱۰:۵۷:۴۱

اعتمادآنلاین| مارک اسپر، وزیر دفاع آمریکا در شبکه سی‌بی‌اس حاضر شد؛ مارگارت برنان، مجری برنامه رودررو با ملت برخی از اقدامات ترکیه علیه نیروهای کرد را جرایم جنگی توصیف ‌کرد و تصاویری را که ظاهرا اعدام غیرقانونی اسرای کرد بود، نشان ‌داد. مارک اسپر هم در واکنش به او گفت: «اینطور به نظر می‌رسد و اگر درست باشد، این‌ها جرایم جنگی محسوب می‌شوند.»

رئیس پنتاگون تاکید کرد: «وضعیت خیلی وحشتناکی آنجا هست که این وضعیت را ترکیه و رجب طیب اردوغان،‌ رئیس‌جمهوری ترکیه به وجود آورده‌اند. با وجود مخالفت ما، آن‌ها تصمیم گرفتند این تهاجم را انجام دهند. مقام‌ها همچنین در حال بررسی گزارش‌هایی درباره حمله نیروهای ترکیه به نیروهای ویژه آمریکا در سوریه هستند. ما مکان نیروهایمان را به اطلاع آن‌ها رسانده بودیم. اما ببینید، در شرایط جنگ قرار گرفتیم. می‌دانم جنگ چه شکلی است. یک سردرگمی آنجا وجود دارد و بعد این اتفاق‌ها می‌افتد.»

او همچنین تایید کرد، حدود 1000 سرباز آمریکایی در طرح عقب کشیدن عمدی از شمال سوریه خارج خواهند شد. با این حال وزیر دفاع آمریکا در پاسخ به اینکه آیا این عقب کشیدن از شمال سوریه و واگذاری عملیات به ترکیه به معنای عقب‌نشینی است، گفت: «من اینطور بیان نمی‌کنم... ما نمی‌خواهیم نیروهای آمریکایی را به خطر بیندازیم.»

مارک اسپر افزود: «ترکیه مرتکب این اقدام شده است. آن‌ها تصمیم گرفتند تهاجمی به شمال سوریه داشته باشند، آن‌ هم با وجود اعتراض‌های ما و اینکه از آن‌ها خواستیم این کار را نکنند و این همه هشدار دادیم. ما کاری که به نفع نیروهایمان باشد انجام می‌دهیم نه اینکه جان آن‌ها را به خطر بیندازیم.»

رئیس پنتاگون همچنین با لحنی متفاوت‌ از دیگر مقام‌های دولت ترامپ درباره تحقیقات استیضاح علیه رئیس‌جمهوری آمریکا گفت، مقام‌های وزارت دفاع آمریکا هر کاری بتوانند برای اجابت احضاریه‌های اخیر دموکرات‌های مجلس نمایندگان آمریکا انجام می‌دهند.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها