کد خبر: 351451
|
۱۳۹۸/۰۷/۲۲ ۱۰:۵۷:۰۰
| |

نگهبان سلامی، نایب رییس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس:

موافق حذف درس زبان انگلیسی نیستم

محمود نگهبان سلامی، نایب رییس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی، ضمن اعلام مخالفت خود با طرح حذف درس زبان انگلیسی از آموزش مدارس گفت: مطمئن باشید چنین طرحی ایجاد نخواهد شد. این موضوع را در کمیسیون بررسی خواهیم کرد.

موافق حذف درس زبان انگلیسی نیستم
کد خبر: 351451
|
۱۳۹۸/۰۷/۲۲ ۱۰:۵۷:۰۰

اعتمادآنلاین| محمود نگهبان سلامی، نایب رییس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی، در جلسه علنی صبح امروز (دوشنبه) در نطق میان دستور گفت: حمله ترکیه به سوریه و کشتن مردم بیگناه را محکوم می‌کنم. نظام جمهوری اسلامی ایران از ابتدای انقلاب تاکنون مورد هجمه‌ها و توطئه‌های دشمن قرار داشته است. نظام سلطه و استکبار به ویژه آمریکا هر روز طرح و نقشه جدیدی برای فشار مردم ایران طراحی می‌کنند. آنچه در این شرایط حساس به نظر می‌رسد رونق کسب‌وکار، تولید و اشتغال، تسهیل شرایط سرمایه‌ گذاری، وحدت و اتفاق نظر بین مسئولین نظام در قوای سه‌گانه و همت و تلاش مضاعف و جهادی برای کاستن مشکلات اقتصادی مردم است.

نایب رییس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی ضمن تشکر از وزیر صنعت، معدن و تجارت و رییس سازمان ایمیدرو اظهار کرد: با وجود اقدامات خوبی که اخیرا انجام شده است همچنان مشکلات عدیده‌ای مثل عدم پرداخت حقوق دولتی، مشکلات زیست محیطی و تخلفاتی در این زمینه روبه‌رو هستیم که نیازمند اقدام عاجل است.

وی ادامه داد: اختصاص 100 درصدی اشتغال به نیروهای بومی، استفاده از ظرفیت این نیروها در مدیریت کارخانه‌ها، اقدام در جهت حل مشکلات پساب کارخانه‌ها، اقداماتی است که باید تسریع شود.

نماینده مردم خواف و رشتخوار در مجلس شورای اسلامی خطاب به وزیر میراث فرهنگی، گفت: اختصاص اعتبار برای آثار تاریخی و فرهنگی حوزه انتخابیه لازم و ضروری است.

نگهبان سلامی خطاب به وزیر آموزش و پرورش گفت: اجرای رتبه‌بندی کامل معلمان، پرداخت مطالبات انباشته شده آنها، حل مشکل بازنشستگان، امکانات رفاهی و بیمه‌ای، اختصاص اعتبار برای نوسازی فضاهای فرسوده و مدارس قدیمی، ارائه‌ی امکانات گرمایشی و سرمایشی استاندارد با توجه به اعتباراتی که در کمیسیون تلفیق قرار دادیم انتظار می‌رود. همچنین وضعیت حق‌التدریسی‌ها، خرید خدمتی‌ها، سرباز معلم‌ها و نهضتی‌ها سامان داده شود تا از ظرفیت آنها بهتر استفاده شود.

نایب رییس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با اشاره به تایید طرح حذف زبان انگلیسی از دروس دانش‌آموزان ایرانی گفت: دغدغه‌ای برای همکاران من ایجاد شده بود باید یادآوری کنم که به هیچ عنوان موافق حذف زبان انگلیسی از مدارس نیستم. مطمئن باشید چنین طرحی اجرایی نخواهد شد. با توجه به فرمایش مقام معظم رهبری در اردیبهشت‌ماه سال 1395 آموزش سایر زبان‌ها به صورت اختیاری در مدارس را مفید می‌دانم. همچنین انحصار برای زبان انگلیسی در مدارس مضر است. قطعا در کمیسیون نظر خود را اعلام و این موضوع را بررسی خواهم کرد.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها