ابلاغ مصوبه تهاتر مطالبات تعدادی از شرکت‌های تابعه وزارت نیرو با دولت

تهاتر مطالبات هفت شرکت از شرکت‌های دولتی با بدهی آن‌ها به سازمان‌های خصوصی سازی و امور مالیاتی کشور به تصویب هیئت وزیران رسید.

ابلاغ مصوبه تهاتر مطالبات تعدادی از شرکت‌های تابعه وزارت نیرو با دولت
کد خبر: 351454
|
۱۳۹۸/۰۷/۲۲ ۱۱:۰۲:۵۱

اعتمادآنلاین| اعضای دولت، در جلسه 17 مهر 1398 با تهاتر مطالبات شرکت‌های تولید و توسعه پویا انرژی نگین سبز خاورمیانه، انرژی گستر جم، تولید و مدیریت نیروگاه زاگرس کوثر، خدمات بازرگانی آینده‌نگر مهر، کنترل قدرت پارس، پرشیان فولاد و کلر پارس از شرکت‌های دولتی با بدهی آنها به سازمان‌های خصوصی سازی و امور مالیاتی کشور موافقت نمودند.

با تصمیم دولت، مطالبات این شرکت‌ها از شرکت‌های دولتی تابعه وزارت نیرو شامل شرکت مدیریت شبکه برق ایران، شرکت سهامی برق منطقه‌ای سمنان و شرکت آب منطقه‌ای آذربایجان شرقی با بدهی همان شرکت‌ها به سازمان خصوصی‌سازی و سازمان امور مالیاتی کشور در مجموع به مبلغ 828 میلیارد و 570 میلیون و 78 هزار و 163 ریال تهاتر می‌شود.

شرکت‌های دولتی بدهکار مندرج در این تصویب‌نامه تا سقف تهاتر انجام شده، حسب مورد جایگزین اشخاص بدهکار مندرج در جدول مذکور می‌شوند و مکلفند ضمن اصلاح حساب، حسب مورد نسبت به پرداخت مبلغ مورد نظر به حساب درآمد عمومی کشور نزد خزانه‌داری کل کشور در سررسید مقرر بر اساس ضوابط و مقررات مربوط با هماهنگی سازمان خصوصی‌سازی و سازمان امورمالیاتی کشور اقدام نمایند.

همچنین، سازمان خصوصی‌سازی و سازمان امور مالیاتی کشور مکلفند ارقام مندرج در جدول این تصویب نامه را به عنوان وصول بدهی تلقی و در حساب اشخاص بدهکار منظور نموده و ظرف یک روز کاری پس از ابلاغ این تصویب نامه نسبت به توقف عملیات اجرایی و رفع ممنوع‌الخروجی اشخاص مذکور بابت بدهی تا سقف مبلغ تهاتر شده اقدام نمایند. سازمان خصوصی‌سازی مکلف است علاوه بر اعمال حساب اشخاص بدهکار نسبت به تسویه حساب کامل (آزادسازی وثایق و ...) و یا به‌روزرسانی مانده مطالبات خود از اشخاص متقاضی بر مبنای مبالغ مندرج در جدول یاد شده اقدام نماید.

منبع: پایگاه اطلاع رسانی دفتر هیئت دولت

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها