کد خبر: 351487
|
۱۳۹۸/۰۷/۲۲ ۱۱:۴۰:۳۳
| |

وزیر بهداشت به حناچی مدال UHC داد

وزیر بهداشت برای تشویق شهروندان به انجام ورزش همگانی، استفاده از دوچرخه و حمل و نقل پاک به شهردار تهران مدال داد.

وزیر بهداشت به حناچی مدال UHC داد
کد خبر: 351487
|
۱۳۹۸/۰۷/۲۲ ۱۱:۴۰:۳۳

اعتمادآنلاین| ‌ پیروز حناچی صبح با حضور در باشگاه انقلاب به همراه وزرای بهداشت و ورزش و جوانان در مراسم پیاده روی صبحگاهی شرکت کرد.

وی در این مراسم با اشاره به ادبیات کهن کشورمان درباره ورزش گفت: اگر امروز در زندگی شهری شاهد شیوع اضافه وزن، فشار خون و دیابت و تبعات ناشی از آن هستیم، باید به ورزش همگانی بپردازیم و همه باید تلاش کنیم که شهروندان بیشتر به ورزش روی بیاورند.

شهردار تهران بیان داشت: این امر ممکن نمی‌شود مگر این که دستگاه های ذیربط همکاری کنند.

جامعه را بانشاط و پرشور می‌کنیم

در ادامه مسعود سلطانی‌فر وزیر ورزش و جوانان گفت: در مسیر توسعه، هر چه جامعه در امر ورزش و کمک به سلامت جسم و روح مردم هزینه کند، این هزینه بسیار کمتر از هزینه‌ای است که باید بابت درمان بیماری‌ها پرداخت شود.

وی افزود: ما تلاش می کنیم با ورزش همگانی یک جامعه بانشاط و پرشور داشته باشیم و در همین راستا، سه برنامه مهم امسال اجرا کردیم. در بخش توسعه ورزش همگانی ابتدا برنامه ورزش تابستانه بود که تقریبا در همه شهرستان های کشور در رشته هایی مانند پیاده روی، کوه نوردی و ورزش های بومی و محلی با پوشش 10 تا 12 میلیون نفری برگزار شد.

وزیر ورزش بیان داشت: در ورزش روستاییان دوره مسابقه‌ای به نام جام خوشه چین در حال برگزاری است که نزدیک به یک و نیم میلیون نفر از روستاییان در رشته های محلی و بومی مسابقه می دهند و در دهه فجر مراحل نهایی آن برگزار می شود. همچنین، المپیک استعدادهای برتر مسابقات ورزشی بین سنین 12 تا 15 سال هم برگزار شد که با هدف توسعه ورزش همگانی و استعداد یابی است.

سلطانی فر گفت: ما این برنامه را از جمع حدود 4 میلیونی شروع کردیم و در مجموع 400 تا 500 هزار نفر را گلچین کردیم که از میان آن ها استعدادهای برتر را انتخاب کنیم.

گرفتار بیماری های غیرواگیر هستیم

سعید نمکی، وزیر بهداشت نیز در این جلسه عنوان کرد: کشور ما در سال های بعد از انقلاب دستاوردهای عظیمی را در عرصه سلامت کسب کرد و در کاهش مرگ و میر کودکان و زنان به عنوان گروه های آسیب پذیر و توسعه شبکه بهداشتی و درمانی کشور در سازمان جهانی بهداشت درخشید.

وی گفت: ما می توانستیم با 6 دلار کودکان را در برابر 6 بیماری مهلک واکسینه کنیم. با خانه های بهداشت از مرگ و میر مادران و کودکان جلوگیری کردیم اما امروز گرفتار بیماری های غیرواگیر هستیم که نیازمند تغییر الگوی زندگی است و یکی از مهمترین عوامل ورزش همگانی محسوب می‌شود.

در حاشیه این برنامه حسن نمکی وزیر بهداشت، مدال UHC را به شهردار تهران اهدا کرد.

این مدال به پاس تلاش های پیروز حناچی برای ترغیب شهروندان به انجام ورزش همگانی، استفاده از دوچرخه و حمل و نقل پاک و شرکت در کمپین سه شنبه‌های بدون خودرو به وی اهدا شد.

مدال UHC در ایران تنها به 5 نفر تعلق گرفته که شهردار تهران یکی از این افراد است.

منبع: فارس

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها