جایزه نوبل اقتصاد به اقتصاددانان ضدفقر رسید

جایزه نوبل اقتصاد سال 2019 به سه نظریه‌پرداز فقر جهانی اهدا شد.

جایزه نوبل اقتصاد به اقتصاددانان ضدفقر رسید
کد خبر: 351543
|
۱۳۹۸/۰۷/۲۲ ۱۳:۱۵:۰۰

اعتمادآنلاین| جایزه نوبل اقتصاد سال 2019 به سه نظریه‌پرداز فقر جهانی اهدا شد.

آکادمی سلطنتی علوم سوئد روز دوشنبه جایزه نوبل اقتصاد در سال 2019 را به دلیل مطالعات گسترده برای یافتن راه‌های کاهش فقر در سطح جهان به سه اقتصاددان اهدا کرد.

آبیهیجیت بنرجی و استر دوفلو از دانشگاه ام‌آی‌تی آمریکا به همراه میشل کرِمر از دانشگاه هاروارد به عنوان برندگان جایزه نوبل اقتصاد در سال 2019 معرفی شدند.

پیشتر، کتاب «اقتصاد فقیر» به قلم آبیهیجیت بنرجی هندی و استر دوفلوی فرانسوی که گزارشی آزمایشگاهی از نحوه مبارزه با فقر در کشورهای مختلف آسیایی و آفریقایی بود، توسط جعفر خیرخواهان و مهدی فیضی به فارسی ترجمه و توسط انتشارات دنیای اقتصاد منتشر شد.

آن‌ها سالیان سال در روستاها و شهرهای هند و آفریقا در زمینه فقر و راه‌های مبارزه با آن تحقیقات میدانی وسیعی انجام داده‌اند و با بررسی دقیق این تحقیقات و تحقیقات همکاران دیگرشان در سراسر جهان، به بسیاری از سوالات ما درباره زندگی فقرا پاسخ می‌دهند.

آن‌ها معتقدند برای مبارزه با فقر باید درک درستی از مسئله فقر به معنای واقعی داشت. این کار جز با درک کامل فقرا امکان‌پذیر نیست. به همین دلیل، با کمک گرفتن از روانشناسی اجتماعی و اقتصاد رفتاری، به بررسی نحوه تصمیم‌گیری‌های فقرا و نحوه اندیشیدن آن‌ها درباره مسائل مختلف اجتماعی می‌پردازند.

سپس با توجه به درک درستی که از رفتار اقتصادی فقرا و دلایل آن به دست می‌آورند، راهکارهایی ساده برای حل حداکثری مشکلات پیچیده فقرا ارائه می‌دهند.

منبع: ایلنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها